نزدیک به ۸۰‌درصد شرکت‌ها باور دارند فناوری‌های وب ۲ به شکل بالقوه برای آنان سودآور هستند. به گزارش SG این نتیجه بر پایه نظرسنجی از ۴۰۶ مدیر ارشد صنایع گوناگون جهان در چارچوب پروژه پژوهشی موسسه

(Economist Intelligence Unit (EIU به‌دست آمده است.

این پژوهش از سوی شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزاری Fast حمایت مالی شده است. این شرکت می‌خواست به این آگاهی دست یابد که فناوری وب ۲ چگونه از سوی شرکت‌های بزرگ جهان به کار گرفته می‌شود.

بیشتر پاسخ‌دهندگان باور داشتند بزرگ‌ترین منفعت استفاده از فناوری وب ۲ در دگرگونی چگونگی تعامل مشتری با شرکت مورد نظر قابل مشاهده است.

گفت‌وگوهای انجام شده با مدیران ارشد شرکت‌ها نمایان می‌سازد، این فناوری پیش از این به شکل‌های گوناگونی از سوی شرکت‌ها استفاده شده است.

شرکت‌های یادشده تا کنون بر روی ایجاد اجتماع‌های آنلاین تمرکز داشته‌اند تا بازاریابی و توسعه تولیدات آنان آسان شود. پدیدآوردن بلاگ‌ها و ویکی‌ها نیز برای گفت‌وگو و تبادل دانش در درون و بیرون شرکت، از برنامه‌های دیگری بوده است که تاکنون اجرا شده‌اند.

این گزارش با اشاره به گرایش روزافزون مدیران شرکت‌ها برای بهره‌گیری از فناوری وب ۲ می‌افزاید، بر پایه نتیجه‌های به‌ دست آمده، مشتریان به‌طور روزافزون به توسعه و پشتیبانی محصولات گوناگون شرکت‌ها کمک می‌کنند.

نزدیک به ۶۰‌درصد شرکت‌ها اذعان داشته‌اند که از مشتریان خود خواسته‌اند تا با ارائه نظرات خود، سبب بهتر شدن خدمات و کالاها و یا خدمات و کالاهایی که تا ۲ سال آینده تولید خواهدشد، بشوند.