نرم افزار امنیتی مایکروسافت با انتقادات رقبا روبه‌رو شد

رقبای نرم افزار امنیتی مایکروسافت اذعان داشتند که تکنولوژی موجود در برنامه Forefront قابل بحث نیست! به گزارش «SG» شرکتی که Forefront Client Security و System Centre Essentials ۲۰۰۷ را با هم منتشر کرده است دلیل آن را ایجاد مدیریت متمرکز و کنترل امنیتی روی PC‌ها و لپ‌تاب‌های کارکنان عنوان کرده است.

تصویری که از مشکلات این نرم افزار وجود دارد این است که برخی کارایی آن را در سطح همان OneCare می‌دانند که برای حفاظت در برابر ویروس‌ها و کرم‌های اینترنتی ایجاد شده است.

در حال حاضر سیمنتک و سوفوس انتقادات بسیاری را به ساختار هسته این نرم افزار وارد کرده‌اند و مدعی شده اند که این نرم‌افزار پاسخگوی مراکز تجاری نیست.

شرکت سیمنتک در یک اظهارنظر رسمی‌ اعلان کرد: «در حال حاضر نرم‌افزار OneCare توانایی شناسایی ویروس‌های چندلایه را ندارند و این دسته از ویروس‌ها امروزه طبق بولتن‌های امنیتی جزو بالاترین درجه انتشار هستند».

Graham Cluley نیز از شرکت سوفوس اعلام کرد:« هنوز برای مقایسه OneCare با آنتی ویروس‌های حرفه ای الان بسیار زود است اما باید این مساله را در نظر گرفت که مساله پشتیبانی آنتی ویروس‌ها با مساله Office بسیار متفاوت است. زیرا وقتی که مدیری در شبکه خود ویروسی را مشاهده می‌کند می‌خواهد که همین الان سرویس پشتیبانی بگیرد»

وی در ادامه می‌گوید: «ما امروزه مشاهده می‌کنیم که هر روز برای محصولات مایکروسافت حفره‌های فراوانی کشف می‌شود که باعث می‌شود مشتریان مایکروسافت در معرض خطر قرار گیرند. اما می‌بینیم که برای اصلاح برخی حفره‌ها حتی ماه‌ها طول می‌کشد و مایکروسافت در این زمینه پاسخگو نیست!»

«مانند تمامی‌محصولات جدید، شرکت‌های بزرگ باید منتظر باشند تا کارایی این محصول با دقت بیشتری مشخص شود و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود».