همایش «سرویس‌های جدید تلفن همراه، روندها و فرصت‌ها» اوایل تیرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود. دبیر این همایش با بیان این مطلب روز یکشنبه به ایرنا گفت: هدف از برگزاری این همایش، «بررسی سرویس‌های جدید تلفن همراه» و «بررسی کاربردهای مختلف سرویس‌های ارزش افزوده» است.

«مهدی روحانی‌نژاد» افزود: «بررسی جوانب امنیتی و اجتماعی ارائه سرویس‌های جدید تلفن همراه»، «تعرفه‌بندی سرویس‌های جدید» و«تحلیل نقص و تاثیر رقابت اپراتورها در نحوه ارائه سرویس‌ها» از دیگر محورهای این همایش به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: از دیگر محورهای این همایش می‌توان به «بررسی تاثیر توانمندی‌های گوشی‌های تلفن همراه در نفوذ سرویس‌ها» و «پیش‌بینی حجم بازار و درآمد و هزینه» اشاره کرد.

وی بیان داشت: «تبیین راهکارهای لازم برای طراحی شبکه متناسب با ارائه سرویس‌های جدید»، «بررسی موضوع خدمات به مشترکان»، «ارائه سرویس‌های جدید» و «فناوری‌های مختلف تلفن همراه و سرویس‌های جدید» از دیگر محورهای این همایش است.

دبیر همایش «سرویس‌های جدید تلفن همراه، روندها و فرصت‌ها» ادامه داد: در این همایش جمعی از مدیران ارشد بخش‌های دولتی و خصوصی ارتباطات سیار، اپراتورها و فعالان داخلی و خارجی در زمینه سرویس‌های تلفن همراه و نیز استادان دانشگاه به بررسی و تبادل نظر خواهند پرداخت.

«فرصت‌های موجود در بازار ایران»، «معرفی شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات» و «بررسی جوانب فنی، امنیتی و اقتصادی سرویس‌های جدید تلفن همراه» از موضوعات مورد تبادل نظر در این همایش است.