سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران درباره این که شبکه ملی اینترنت چه زمانی کاربردی می‌شود، گفت: هنوز بر سر تامین اعتبارات این پروژه با مشکل مواجهیم، زیرا دولت اعتبار مشخص را برای این شبکه‌ تعیین نکرده است، از این رو وزارت ICT به عنوان یک ضرورت از محل اعتبارات مرکز تحقیقات مخابرات تا حدودی برای هر چه سریع‌تر به سرانجام رساندن این طرح تلاش می‌کند، اما اگر این پروژه بخواهد در سطح ملی و به معنای واقعی انجام شود، به اعتبارات وسیعی نیاز دارد که باید مورد حمایت قرار بگیرد. کمال محامدپور، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پروژه شبکه ملی اینترنت اظهار کرد: این طرح در حال حاضر زیر نظر مرکز تحقیقات مخابرات ایران است و بر این اساس مرحله طراحی مفهومی ‌خود را گذرانده و وارد طراحی جزیی شده است.

او افزود: در این مرحله برآورد هزینه به عمل می‌آید که شبکه ملی اینترنت به چه میزان اعتبار نیاز دارد که بر اساس آن مرحله عملیاتی آغاز می‌شود، اگر جزئیات طرح مشخص شود، به طور دقیق می‌توان گفت که اجرای این پروژه چه میزان هزینه نیاز دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پایان خاطر نشان کرد: در تلاشیم این پروژه را سریع‌تر آماده و برای تصویب به هیات دولت و مجلس ارائه کنیم.