کنسول بازی مایکروسافت به بازار معرفی شد

مایکروسافت، آخرین نسخه کنسول بازی ویدیویی خود را تحت عنوان Elite به بازار معرفی کرد. به گزارش «سیتنا»، این کنسول بازی، ظاهری به رنگ مشکی مات دارد و ظرفیت حافظه آن بیشتر و پورت ویدیویی با کیفیت بالا در آن تعبیه شده است.

قیمت خرده فروشی Xbox ۳۶۰ Elite در بازار ۴۷۹ دلار یعنی کمی بیشتر از مدل قبلی آن است. کنسول بازی Elite دارای یک رابط

مولتی مدیا با کیفیت بالا (HDMI)، کابل ویدیویی و هدست Xbox Live و نیز کنترل‌کننده بی‌سیم بازی است. رابط HDMI کابل منفردی است که هم شامل ویدیوهای HD است و هم خروجی صوتی دیجیتال دارد. هم هدست و هم کنترل‌کننده در Elite سیاه حضور دارند.

هارددرایو ۱۲۰ گیگابایتی مجزای Elite، ب۶برابر درایور مدل پیشین ۳۶۰ و دو برابر ظرفیت PS۳ است و به طور جداگانه برای فروش به دارندگان سیستم‌های Xbox عرضه می‌شود.

تا این تاریخ، بیش از ۱۰‌میلیون دستگاه Xbox در سرتاسر دنیا به فروش رفته است. این اولین کنسول بازی نسل بعد بود که در پائیز ۲۰۰۵ قفسه فروشگاه‌ها را پر کرد و در مقایسه با کنسول‌های بازی دیگر، این تنها یک ماشین بازی نیست. این کنسول، با اتصال به یک پورت USB می‌تواند تبدیل به یک دوربین دیجیتال، یک موسیقی پلیر و یا فلش کارت ریدر شود. کنسول Xbox با دانلود نرم‌افزارهای رایگان مانند ویندوز مدیا پلیر ۱۱ مایکروسافت، نرم‌افزار Zune یا ویندوز

مدیا کانکت که بر روی ویندوز XP یا ویستا راه‌اندازی می‌شوند، می‌تواند از موسیقی یا ویدئوها بهره برده و تصاویر را به نمایش درآورد. در مجموع Elite انقلابی در کنسول‌ها محسوب می‌شود. در این کنسول HDMI و هارد درایو بزرگتر افزوده شده که این وسیله را از یک وسیله ماورای بازی صرف بیرون کشیده و به یک وسیله تفریحی همه جانبه تبدیل می‌کند. اگر به خط سیر کلی Xbox نگاهی بیندازیم، به راحتی درمی‌یابیم که مدل جدیدتر از طرحی زیباتر از مدل پیشین بهره می‌برد.