بازار دیجیتال - در پی دو نرخی شدن تعرفه مکالمه سیم‌کارت‌های ایرانسل بر اساس دقیقه و ثانیه، رییس روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این تصمیم ایرانسل را قانونی خواند.

محمدرضا فرنقی‌زاده، گفت: سازمان تنظیم مقررات تلاش می‌کند تا هر مجوزی که ارائه می‌‌شود، در چارچوب پروانه و در چارچوب بیزینس‌پلن (طرح تجاری) باشد. به اعتقاد وی هر اپراتوری می‌تواند برای مشترکان‌ خود چند انتخاب بگذارد، البته پیش از آن که تصمیم خود را عملی سازد، موظف است به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع دهد و تاییدیه سازمان را اخذ کند. با توجه به نرخ‌های پیش‌بینی شده، تعرفه «ثانیه‌ای» مناسب مشترکانی است که معمولا مدت زمان مکالمات‌شان کوتاه و تعرفه «دقیقه‌ای» نیز مناسب مکالمات طولانی‌تر و بیشتر از سه دقیقه است. در همین رابطه معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز اعلام کرده است که سازمان تنظیم مقررات مراتب اعتراض مشترکان ایرانسل را بررسی می کند. مومن باا... در گفت‌و‌گویی عنوان داشته است سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان حامی مصرف کننده، هرگونه انتقاد، شکایات و پیشنهادی را که نسبت به فعالیت اپراتورهای تلفن همراه وجود داشته باشد بررسی می‌‏کند.

وی در خصوص نارضایتی مشترکان از تغییر تعرفه مکالمات سیم کارت‌‏های شبکه ایرانسل، گفت: اگرچه تغییر نرخ تعرفه‌‏های ایرانسل و نیز دادن اختیار و آزادی عمل در محاسبه صورتحساب مشترکان بر حسب دقیقه و یا ثانیه مورد تایید سازمان تنظیم مقررات بوده و طبق توافق پروانه شرکت ایرانسل می‌‏تواند قیمت تعرفه‌‏های خود را افزایش دهد، اما سازمان تنظیم مقررات آمادگی بررسی هر گونه شکایت در این خصوص را دارد.