مایکروسافت اخیرا یک آژانس فرانسوی تبلیغات همراه موسوم به ScreenTonic را خریداری کرده و ثابت کرده که تبلیغات مبتنی بر تلفن‌همراه را تجارتی سودمند و پرمنفعت می‌داند. شرکت تحلیلگر انگلیسی Informa Telecoms & Media که محل آن در شهر لندن است، پیش‌بینی کرده هزینه‌هایی که در سطح جهانی در بخش تبلیغات همراه صورت می‌گیرد احتمالا تا سال ۲۰۱۱ میلادی به مبلغ ۳۵/۱۱میلیارد دلار خواهد رسید که این میزان در مقایسه با رقم ۸۷۱‌میلیون دلاری که در سال ۲۰۰۶ میلادی به ثبت رسیده، افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

در قراردادی که هفته گذشته اطلاعاتی در خصوص آن منتشر شد، مایکروسافت با پرداخت مبلغ نامشخصی تمامی سهام شرکت فرانسوی ScreenTonic را در پاریس تصاحب کرد.

بر اساس این خبر شرکت ScreenTonic علاوه بر فروش آگهی، برای اپراتورهایی در کشورهای بلژیک، فرانسه و انگلیس فضای مخصوص درج آگهی در پرتال‌های اینترنتی همراه را تامین می‌کند.

شرکت مذکور همچنین امور تبلیغاتی تعدادی از پرتال‌های مستقل همراه را نیز بر عهده‌دارد.مارک‌هایی که این شرکت از آنها حمایت کرده و کار تبلیغات آنها را عهده‌دار بوده است: عبارتند از: محصولات کمپانی‌های بزرگ اتومبیل‌سازی نظیر BMW, Jaguar و Peugeot (پژو).

از دیگر شرکت‌ها و کمپانی‌های معروفی که نام آنها و محصولاتشان در این تبلیغات به چشم می‌خورد، می‌توان به استودیوهای فیلمسازی نظیر پارامونت، کوکاکولا و کمپانی سازنده محصولات ورزشی «ریبوک» اشاره کرد.بازار تبلیغات همراه حتی قبل از اینکه مایکروسافت پیوستن خود را به آن اعلام کند، بسیار داغ بود.