تروجان جدید با تقلید برنامه فعال‌سازی ویندوز،  اطلاعات کاربر را سرقت می‌کند

تروجان جدید با تقلید برنامه فعال‌سازی کپی ویندوز، از کاربر می‌خواهد با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود، کپی ویندوز خود را به طور مجدد فعال کند. به گزارش ایسنا، محققان شرکت امنیتی سیمانتک در مورد اسب تروجان جدیدی اخطار دادند که با وانمود کردن خود به عنوان سطح کاربری برنامه فعال‌سازی ویندوز، کاربران را فریب داده و از آنها می‌خواهند با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود، سیستم خود را مجددا فعال کنند.

این تروجان که کارد فیشر نامیده شد، ویژگی تکنیکی خاصی ندارد، اما طراح آن تلاش بسیاری کرده تا آن را مشروع جلوه دهد و هنگامی که نصب می‌شود، از کاربر می‌خواهد برای کاستن استفاده غیر قانونی از ویندوز، مجددا کپی ویندوز خود را فعال کند و در صورت انتخاب کلمه «نه» رایانه کاربر را خاموش کرده و در صورت انتخاب گزینه «بله» توسط کاربر، صفحه دومی‌ در رایانه کاربر ظاهر می‌شود و از کاربر درخواست می‌کند اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند و سپس این اطلاعات به سرور هکر منتقل می‌شوند.

بر اساس این گزارش وب سایتی که در صفحه اول نمایش داده می‌شود، کاملا شبیه سایت مایکروسافت است، اما مایکروسافت هرگز اطلاعات شخصی کاربر را تقاضا نمی‌کند و این مورد بر ضرورت حفظ هوشیاری کاربر تاکید می‌کند.