کاهش قیمت تلویزیون‌های LCD سامسونگ

بازار دیجیتال- برخی از انواع تلویزیون‌های LCD سامسونگ طی یک هفته گذشته بین ۱۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. طبق اعلام یکی از نمایندگی‌های فروش لوازم صوتی و تصویری شرکت سامسونگ درخیابان جمهوری، این کاهش قیمت در مورد تمام محصولات صوتی و تصویری سامسونگ صورت گرفته است، این در حالی است که تمام محصولات لوازم خانگی این برند با افزایش قیمت روبه‌رو شده است.

به طور مثال در بین انواع تلویزیون‌های LCD سامسونگ مدل ۳۲R۷۱، ۴۰R۷۱، و ۳۷S۷۱ با کاهش قیمت ۱۰۰هزار تومانی در حال حاضر به ترتیب با قیمت یک‌میلیون و ۱۹۰هزار، یک‌میلیون و ۹۹۰هزار و یک‌میلیون و ۵۹۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

این در حالی است که در مدل ۵۲ اینچی این تلویزیون‌ها آن کاهش قیمت ۴۰۰هزار تومانی صورت گرفته است به طور مثال تلویزیون LCD

۵۲ اینچ مدل F۷۱ در حال حاضر با قیمت ۵میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

یکی از فروشندگان انواع LCD سامسونگ در مورد LCDهای جدید این برند گفت: مدل‌های ۳۲R۸۱، ۳۷R۸۱، ۴۰R۸۱، ۳۲S۸۱ و ۴۰M۸۱ از جمله مدل‌های جدید LCD سامسونگ هستند که به ترتیب با قیمت یک‌میلیون و ۱۹۰هزار، یک‌میلیون و ۶۹۰هزار، ۲میلیون و ۱۴۰هزار، یک‌میلیون و ۹۰هزار و ۲میلیون و ۴۹۰هزار تومان عرضه می‌شوند.

همچنین طبق اعلام فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری قیمت انواع تلویزیون‌های LCD سونی نسبت به ۲ماه گذشته ثابت بوده و تغییر قیمتی نداشته است.

البته کاهش قیمت در بازار انواع LCD سونی به اواخر سال گذشته مربوط می‌شود که آن نیز حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان بوده است و در حال حاضر تمام LCDهای این شرکت با همان قیمت سال گذشته به فروش می‌رسند.

در بین انواع تلویزیون‌های LCD سونی، سری V، S و X با عنوان جدیدترین LCDها در این شرکت شناخته می‌شوند که در سری X به علت بالا بودن قیمت، خرید و فروش کمتری صورت می‌گیرد. به طور مثال تلویزیون‌هایLCDو۴۰ و ۴۶اینچ سری X سونی به ترتیب با قیمت ۳میلیون و ۳۳۰هزار و ۴میلیون و ۳۸۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

به اعتقاد فروشندگان بازار، LCDهای سری V و S سونی از استقبال بیشتری برخوردارند که میانگین قیمت آنها بین یک میلیون و ۲۲۰ تا ۲میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.همچنین به گفته فعالان بازار، در حال حاضر قیمت انواع تلویزیون‌های LCD شرکت ال‌جی ثابت است ولی پیش‌بینی می‌شود که برای دو هفته آینده افزایش قیمت در این بازار صورت گیرد که آن نیز به تغییر تعرفه گمرکی مربوط می‌شود. در حال حاضر مدل LBR۱۳۲ به عنوان یکی از تلویزیون‌های جدید LCD شرکت ال‌جی معرفی شده است که با قیمت یک میلیون و ۴۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.