بازار دیجیتال- مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران گفت: قرارداد ۱۴‌میلیون یورویی ساخت گوشی تلفن‌همراه با دو شرکت کره‌ای منعقد شده که تا پایان خردادماه سال‌جاری به تولید می‌رسد. محمد ابراهیم مطلع در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات مخابراتی ایران در شیراز با اعلام این خبر اظهارداشت: براساس این قرارداد که در دو بخش S.K.D (قطعات منفصله بزرگ) که تا پایان خردادماه تولید می‌شود و بخش C.K.D (قطعات منفصله کوچک) نیز طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا شش ماه دیگر به تولید خواهد رسید.

وی تصریح کرد: براساس این قرارداد ساخت پنج مدل گوشی تلفن‌همراه طی شش ماه پیش‌بینی شده است.

مطلع افزود: امسال، سه مدل جدید گوشی تلفن‌همراه محصول این شرکت وارد بازار خواهد شد.

مطلع در ادامه به فروش ۱۲۰‌میلیارد‌تومانی کارخانجات مخابراتی ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۱۲۸‌میلیارد تومان فروش این کارخانه‌ها باشد.

وی همچنین از بازاریابی صادراتی در این کارخانه خبرداد و خاطرنشان کرد: از یکسال پیش تصمیم صادرات تولیدات کارخانجات مخابراتی اتخاذ شد و سال گذشته نیز بیشترین محموله‌های صادراتی به افغانستان ارسال شده است.

مطلع اضافه کرد: درباره صادرات سوئیچ و BTS نیز با کره شمالی مذاکراتی صورت گرفته و آنها نیز از محصولات این کارخانه‌ها بازدید داشته‌اند.

وی درباره استاندارد تولیدات کارخانجات مخابراتی گفت: ما براساس آخرین تکنولوژی‌های شرکت مطرح مخابراتی دنیا «زیمنس و آلکاتل» تولید می‌کنیم که کاملا با سیستم آنها تطابق داشته و قابل رقابت می‌باشد.

مطلع در ادامه گفت: ساخت دکل‌های تلسکوپی که پیش از این کاملا وارداتی بود، هم‌اکنون توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده که ۴۰دستگاه آن به شرکت ارتباطات سیار فروخته شده است.

وی افزود: اخیرا ۲۰دستگاه برای شرکت‌های «ایرانسل» و «نوکیا» نیز ساخته شده است و سفارشاتی از استان‌های کشور برای ساخت این دکل‌های سیار موقت دریافت شده است.