اگر قصد دارید برای خرید و یا دیدار از نمایشگاه سالانه کتاب به محل فعلی این نمایشگاه یعنی مصلی تهران بروید به شما توصیه می‌کنیم که قبل از رفتن به این مکان تمامی تماس‌های ضروری و غیر ضروری خود را بگیرید چرا که این روزها مشترکان ارتباطات سیار و یا همان اپراتور اول برای برقراری تماس در نمایشگاه کتاب با عذاب روبه‌رو بوده و تماس با این سیم‌کارت‌ها با اختلال همراه است. اما بشنوید از بحث فیلتر شدن پیام‌های چند رسانه‌ای و یا همان MMSهای تلفن‌همراه. طی یک هفته گذشته از سوی خبرگزاری‌ها و به نقل از منابع مختلف اخباری پیرامون فیلترهای MMSهای غیر اخلاقی منتشر شد. در این خبر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شد که با خرید تجهیزات لازم بر تبادل پیام‌های رسانه‌ای غیراخلاقی نظارت داشته باشد.

این مهم در حالی صورت می‌گیرد که در حال حاضر فقط اپراتور دوم تلفن‌همراه، یعنی ایرانسل به ارائه این سرویس در بین مشترکانش می‌پردازد، در عین حال مدیرعامل این شرکت چندی پیش و در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که تا کنون نامه و یا دستوری برای فیلتر MMSهای این اپراتور دریافت نکرده است.

از سویی دیگر معاون حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز بیان داشته است که دستورالعملی مبنی بر فیلترینگ MMSهای غیراخلاقی تلفن‌همراه در حوزه وزارتی و حتی شرکت‌های تابعه دریافت نشده است.

مومن‌باا... با تاکید بر این که قانون شرع و عرف در جامعه حتی در مساله تلفن‌همراه که تکنولوژی نوینی است باید رعایت شود، تاکید می‌کند: اگر چه از لحاظ سخت‌افزاری و حتی نرم‌افزاری امکان مسدود کردن پیام‌های غیر‌اخلاقی از طریق سرویس MMS وجود دارد، اما فضای ذخیره سازی کلیه پیام‌های ارسالی در شبکه وجود ندارد و تنها با حکم قضایی می‌توان آنهایی را که در مظان اتهام هستند، کنترل کرد.

اما از بازار غیر رسمی تلفن‌همراه خبر می‌رسد که قیمت سیم‌کارت‌های ایرانسل پس از اعلام دو نرخی شدن مکالمات با کاهش قابل توجهی روبه‌رو بوده است.

فروشندگان، سیم‌کارت دائمی صفر ایرانسل را در بازار ۱۲۰هزار تومان خریداری می‌کنند و فعالان بازار از هجوم مشترکان این شبکه برای استرداد این سیم‌کارت‌ها خبر می‌دهند، این در حالی است که گفته می‌شود نمایندگی‌های ایرانسل سیم‌کارت مشترکانی که قصد استرداد خط خود را دارند پس نمی‌گیرند و این مساله موجب نارضایتی مشترکان این اپراتور شده است.