وب‌سایت‌ها به تله هکرها تبدیل می‌شوند

هکرها با آلوده کردن صفحات وب و با استفاده از حفره امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر به رایانه کاربران نفوذ می‌کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، وب‌سایت‌های معمولی به سرعت به تهدید امنیتی برای صاحبان رایانه‌های شخصی تبدیل می‌شوند و به گفته محققان امنیتی اولین صفحات وب آلوده در اواخر ۲۰۰۵ مشاهده شدند و اکنون میزان آنها در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش مجرمان اینترنتی صفحات وب را در شمار فراوان و با استفاده از حفره‌های امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر آلوده کرده و برنامه‌های کوچکی را نصب می‌کنند که قابلیت دارند به رایانه هر کاربر که بر روی این صفحات کلیک می‌کند، رخنه کنند تا به سرقت اطلاعات کاربر پرداخته و یا رایانه را وارد زنجیره شبکه رایانه‌های آلوده که بوت نت نامیده می‌شوند می‌کنند و از آن برای انتشار هرزنامه استفاده کنند.

یک شرکت امنیتی در تجسس خود ۵۰‌هزار صفحه آلوده را کشف کرد و طبق برآورد این شرکت، شمار فعلی این وب‌سایت‌ها ممکن است ده برابر این میزان باشد.

بنا بر اعلام در اغلب موارد،‌ حملات از حفره‌های امنیتی اینترنت اکسپلورر که اصلی‌ترین مرورگر مورد استفاده کاربران است، سود می‌جویند و چین و آمریکا بیشترین وب سایت‌های آلوده به ویروس‌ها را دارند.