نرم‌افزارهای تازه مدیریت محتوا

شرکت اوراکل از طرح خود برای ارائه ۶ تولید تازه در ۱۲ ماه آینده خبر داد. ارائه این تولیدات حرکتی رو به جلو در بازار مدیریت محتوا (Content Management) به حساب می‌آید. به گزارش SG توانایی اوراکل برای ارائه پنج عدد از این نرم‌افزارها، به دلیل اقدام این شرکت در خرید شرکت Stellent به بهای ۴۴۰‌میلیون دلار در سال گذشته است.

مهم‌ترین نرم‌افزار اوراکل در میان تولیدات شش گانه این شرکت در زمینه مدیریت محتوا، نرم‌افزار Universal Content Management (UCM)i است. این نرم‌افزار بنیاد استراتژی اوراکل برای تأمین سیستمی است که بتواند بخش بزرگی از نیازهای یک شرکت را در زمینه ذخیره‌سازی و مدیریت رکوردها برای الزامات تنظیمی مرتفع سازد.

این نرم‌افزار توانایی مجتمع‌سازی با سیستم‌های جست‌وجو، سرورهای کاربردی برای انتقال محتویات به وب و برنامه‌های کسب‌وکار و سیستم‌های مدیریت هویت برای کنترل دسترسی را دارد. این نرم‌افزار افزون بر تولیدات اوراکل تولیدات دیگری را نیز پشتیبانی می‌کند. تولید دوم، سیستمUniversal Records Management است که به کسب‌وکارهای گوناگون امکان می‌دهد تا خط‌مشی مورد نظر خود را برای نگهداری رکوردها در مخازن و برنامه‌های چندگانه شامل سیستم‌های فایل، سیستم‌های مدیریت محتوا و بایگانی‌های پست الکترونیک اجرا کنند. محصول سوم اوراکل Information Rights Management نام دارد که برای امنیت مدارکی که از مخزن سیستم شرکت بیرون می‌روند، به کار گرفته می‌شوند. این نرم‌افزار از فناوری رمزگذاری و مدیریت حقوق دیجیتال بهره می‌برد و این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا چگونگی بهره‌‌مندی از مدارک گوناگون را تعریف کنند. سیستمImaging and Process Management محصول بعدی اوراکل است که به ذخیره‌سازی مدارک اسکن شده همچون صورتحساب‌ها و مطالبات بیمه‌ای می‌پردازد.

تولید پنجم اوراکل یک به روز رسانی برای Content Database Suite است که محتویات پدید آمده از سوی کارمندان یک شرکت را در یک جا گرد می‌آورد.

بیشتر این محتویات در سرتاسر سیستم سازمان‌ها پراکنده‌اند و سرانجام Enterprise Content Management Suite محصول ششم اوراکل است که سیستم‌های Universal Content Management، Universal Records Management و Imaging and Process Management را در برمی‌گیرد.

هر یک از تولیدهای برشمرده جداگانه عرضه خواهند شد.