تلفن‌های چینی رومیزی در ایران پرطرفدارند

بازار دیجیتال - انواع گوشی تلفن ثابت در‌حال‌حاضر بدون هیچ تغییر قیمتی نسبت به سال گذشته به فروش می‌رسد. به اعتقاد فروشندگان بازار تلفن ثابت اکثر مارک‌های مختلف از گوشی‌های تلفن ثابت محصول کشور چین هستند و براساس سفارشی تولید می‌شوند که فعالان داخلی به سازندگان چینی می‌دهند تا با نام پیشنهادی آنها وارد بازار شوند.

در‌حال‌حاضر از برندهای پاناسونیک، آلکاتل، تلفونیکا، پناس و تکنوتل به عنوان مارک‌های اصلی از این کالا می‌توان نام برد که نسبت به دیگر برندهای متفرقه از کیفیت بهتری برخوردارند.

به گفته فعالان بازار تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک با برد ۱۰۰۰ متر با قیمت ۴۵هزار تومان به فروش می‌رسد و نوعی دیگر از این تلفن با برد ۳۰۰۰ متر محصول چین ۱۱۰هزار تومان قیمت دارد.

قیمت انواع گوشی تلفن ثابت پاناسونیک نیز حدود ۱۴۰ تا ۱۸۰هزار تومان است.

ضمن این که انواع گوشی رومیزی پاناسونیک بین ۱۵ تا ۶۰هزار تومان قیمت دارد که بسته به نوع امکانات، حافظه تلفن و دو خطه و منشی دار بودن آن قیمت‌ها متغیر است.

پانافون و لیبوس از دیگر برندهای گوشی تلفن ثابت به شمار می‌آیند که ازکیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و قیمت تقریبی آنها بین ۷ تا ۱۰هزار تومان است.

به اعتقاد فعالان بازار، با توجه به ورود مارک‌های متفرقه گوشی‌های تلفن ثابت به بازار، تنها گروهی از مردم به خرید تلفن با قیمت‌های بالا روی می‌آورند و بیشتر مردم از تلفن‌های رومیزی و یا بی‌سیم ارزان قیمت استفاده می‌کنند.