لینوکس فارسی به اندازه طرفدارانش مخالف دارد
رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با تاکید بر این که پروژه‌‏های تعریف شده لینوکس فارسی در این مرکز به اتمام رسیده است، گفت: پرداختن به پروژه‌‏های لینوکس فارسی جزو اولویت‌‏های امسال مرکز تحقیقات مخابرات نیست.

کمال محامدپور، در گفت‌وگو با «ایلنا»، با اشاره به آغاز به کار پروژه لینوکس فارسی در مرکز تحقیقات مخابرات در سال‌‏های گذشته و هزینه‌‏های این مرکز برای پروژه مذکور، اظهار داشت: در سال جاری با توجه به دلایل مختلفی چون کاهش اعتبارات پژوهشی،‌درصدد هستیم به اولویت‌‏های دیگری در این مرکز بپردازیم.
وی، با بیان این‌‏ که ظرفیت‌‏های دیگری نیز به غیر از لینوکس در مرکز تحقیقات مخابرات وجود دارد، یادآورشد: ما فکر می‌‏کنیم در خارج از مرکز تحقیقات مخابرات امکانات، پتانسیل نیروی انسانی و ظرفیت‌‏هایی از سوی مراکز دانشگاهی و بخش خصوصی برای پرداختن به لینوکس وجود دارد.
وی‌ ادامه داد: پیش از این یک عده در مرکز تحقیقات احساس کردند که باید به قضیه لینوکس بپردازند و در قالب آن نیز تعدادی پروژه تعریف کرده و انجام داده و به اتمام رساندند؛ اما در حال حاضر پروژه جدیدی در این خصوص تعریف نشده است، این به معنای آن نیست که کار را متوقف کرده‌‏ایم.
رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با بیان این که حدود 50‌درصد اعتبارات این مرکز در سال جاری کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: امسال اولویت‌‏ها با توجه به بودجه و کارهایی که در مجموعه انجام می‌‏شود چیز دیگری غیر از لینوکس است.وی، مساله نرم افزار را یک بحث کلی در کشور دانست که مستلزم سیاست‌‏گذاری است و تصریح کرد: لینوکس به همان اندازه که طرفدار دارد مخالف نیز دارد و ما نمی‌‏توانیم خود را درگیر موافقان و مخالفان این طرح کنیم.