بازارهای جهانی پر درآمد برای صنعت مخابرات

بازار دیجیتال- در حالی که صنعت ارتباطات در سرتاسر دنیا روند رو به رشدی را در پیش گرفته، ورود تکنولوژی‌های جدید هر روز کاربران بیشتری را جذب این صنعت و بازار محصولات وابسته به آن می‌کند. در این میان، اما معمولا بیشترین سود نصیب شرکت‌های مخابراتی و اپراتورها می‌شود تا آنجا که کارشناسان چشم انداز مثبتی را برای بازار درآمدی جهانی مخابرات پیش‌بینی می‌کنند.

آخرین تحقیقات موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد، این بازار با متوسط رشد سالانه ۷/۶‌درصد از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ به ارزشی برابر ۶/۶‌میلیارد دلار می‌رسد. با این وجود تحلیلگران معتقدند کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی که پر‌درآمدترین بازارهای مخابراتی محسوب می‌شوند، نمی‌توانند این رونق را تا پایان سال۲۰۱۱ حفظ کنند و به تدریج جای خودشان را به بازار کشورهای در حال توسعه به خصوص کشورهای آسیایی و آفریقایی خواهند داد.

پیش‌بینی رشد چشمگیر بازارهای مخابراتی کشورهای در حال توسعه در حقیقت با افزایش قابل توجه تعداد کاربران و متقاضیان استفاده از این خدمات، هر روز شکل واقعی‌تری به خودش می‌گیرد.

از طرفی روی آوردن اپراتورها به تکنولوژی‌های جدید این صنعت مانند استفاده از خطوط اینترنت پرسرعت و اپراتورهای ماهواره‌ای می‌تواند عامل موثری در ادامه این روند رشد باشد.