بازار دیجیتال- با وجود زمزمه‌هایی که در مورد سیر نزولی قیمت سیم‌کارت به گوش می‌رسد و فعالان بازار به آن اشاره می‌کنند، شاهد هستیم قیمت سیم‌کارت در بازار طی روز گذشته نه تنها تقریبا ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است بلکه کد‌های یک و دو با افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

اما برخی فروشندگان با تعیین سلیقه‌ای قیمت سیم‌کارت درصدد هستند تا باعث افزایش نرخ سیم‌کارت شوند. فروش سیم‌کارت در کد‌های ۲ و ۳ با قیمت‌های متفاوت از طرف برخی فروشندگان گواه این مطلب است.
چرا که برخی فروشندگان،‌ سیم‌کارت با کد 2 را با قیمتی حدود 490هزار تومان و گروهی دیگر این کالا را با قیمت 475 تا 480هزار تومان به فروش می‌رسانند. در‌حال‌حاضر سیم‌کارت صفر با کد 2 و سیم‌کارت کارکرده با کد یک گران‌ترین سیم‌کارت‌های موجود در بازار هستند که با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند.
سیم‌کارت‌های کد ۲ با محاسبه بستانکاری ۲۷هزار تومانی قیمتی حدود ۵۰۰ تا ۵۳۰هزار تومان دارند و سیم‌کارت کارکرده با کد یک با قیمتی حدود ۴۸۰ تا ۵۰۰هزار تومان خرید و فروش می‌شود. تعرفه مکالمه شهری سیم‌کارت‌های ثابت اپراتور اول نیز همان قیمت سابق یعنی حدود ۴۴۷ ریال و تعرفه بین شهری ۷۶۰ریال است. هزینه مکالمه سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل نیز از این پس به صورت ثانیه‌ای و دقیقه‌ای محاسبه می‌شود که انتخاب این موضوع به عهده مشترکان است.
مشترکانی که مایل هستند هزینه سیم‌کارت آنها به صورت دقیقه‌ای محاسبه شود، مبلغی حدود 420ریال و مشترکانی که نحوه محاسبه ثانیه‌ای هزینه سیم‌کارت را انتخاب می‌کنند باید 852ریال پرداخت کنند.