کاهش تدریجی قیمت در مدل‌های قدیمی MP3 پلیرها

بازار دیجیتال- انواع MP۳پلیر و MP۴ در بازار با سیر نزولی قیمت روبه‌رو شده‌اند. به گفته فعالان بازار این محصول، MP۳پلیر و MP۴ها جزو آن دسته لوازم دیجیتالی هستند که بسته به میزان عرضه مدل‌های جدید با نوسان قیمت مواجه هستند.

به طوری که ورود MP۳ و MP۴های دارای رم بالا این شرایط را برای بازار این محصول به وجود می‌آورند که مدل‌های قدیمی با قیمت کمتری به فروش برسند.

کریتیو، آی‌ریور، آی‌پاد، سونی و سامسونگ از جمله برندهای اصلی از بازار MP۳ و MP۴ محسوب می‌شوند که بسته به نوع قابلیت‌های گوناگون طرفداران خاص خود را دارند.

به اعتقاد یکی از فروشندگان انواع MP۳پلیر در مرکز کامپیوتر پایتخت، در بین انواع MP۳پلیرهای موجود در بازار برند آی‌پاد به عنوان گرا‌ن‌ترین این کالا معرفی شده است و آی‌ریور با عنوان MP۳پلیر با کیفیت‌تر شناخته می‌شود ضمن اینکه برند کریتیو نسبت به دو مارک نام برده از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

در حال حاضر قیمت MP۳پلیر سامسونگ از ۴۰هزار تا ۲۸۵هزار تومان و آی‌پاد از ۷۰ تا ۳۰۰هزار تومان متغیر است.

فعالان بازار معتقدند خریداران MP۳پلیر بیشتر از آنکه به گارانتی اهمیت بدهند به دنبال دستگاهی با کارایی‌های متفاوت و مهم‌تر از همه ارزان قیمت هستند به این دلیل که گارانتی‌ها روی قیمت این محصولات تاثیر زیادی ندارد.