بازار دیجیتال- D.V.D و V.C.D ها از دسته کالاهایی هستند که طی سال‌های اخیر بازار پرفروشی داشته‌اند و هرچند وقت یکبار شاهد ورود مدلی جدید و پیشرفته از این کالا در بازار هستیم.

هر چند با ورود دستگاه‌های پیشرفته‌ای چون سینمای خانگی، سیستم‌های صوتی و تصویری چند کاره و... تا حدودی از میزان متقاضیان این کالا کاسته شده است، اما با این وجود هنوز هستند افرادی که مشتری پر و پا قرص این کالا هستند.
فعالان بازار، سامسونگ، سونی، ال.جی و پاناسونیک را از مارک‌های معروف و سرشناس این کالا در بازار معرفی می‌کنند که سونی و سامسونگ در ردیف پرفروش‌ترین‌های بازار این کالا قرار دارند.
میانگین قیمت انواع D.V.D و V.C.D در بازار حدود 40 تا 200هزار تومان اعلام شده است که این قیمت‌ها بسته به مارک، مدل و قابلیت‌های دستگاه متغیر است.
به طور مثال مدل D.V.D R۱۳۵ و V.C.D شرکت سامسونگ که به رکوردر مجهز است، گرانترین نمونه این کالا در بازار است که قیمتی حدود ۲۰۰هزار تومان دارد.
سیستم‌های دبل نیز که قابلیت پخش V.C.D، D.V.D و V.H.S را دارا هستند نیز به عنوان پر فروش‌های بازار این کالا معرفی شده‌اند که قیمتی حدود 120تا160هزار تومان دارند.
فروشندگان معتقدند استقبال خریداران از دستگاه‌های D.V.D و V.C.D شرکت سونی بیشتر است. این در حالی است که محصولات این شرکت در بازار کمیاب است.
در‌حال‌حاضر مدل‌های NF51 و NF61 پرفروش‌ترین مدل‌ از D.V.D و V.C.D های شرکت سونی هستند که با قیمتی حدود 75تا95هزار تومان در بازار خرید و فروش می شوند که این قیمت‌ها نسبت به سال گذشته در حدود 2درصد افزایش یافته است.
طبق اعلام نمایندگی فروش محصولات سونی،‌ قیمت‌ لوازم صوتی و تصویری این شرکت طی ماه‌های آتی افزایش خواهد یافت.
فعالان بازار معتقدند، با انتشار اخباری در زمینه افزایش نرخ تعرفه گمرکی، قیمت لوازم صوتی و تصویری طی ماه‌های آتی افزایش خواهد یافت و در‌حال‌حاضر لوازم صوتی و تصویری به ویژه D.V.D و V.C.D با قیمت‌های سابق به فروش می‌رسند.