بازار دیجیتال- پس از پایان یافتن دوران رکود در بازار خرید و فروش سیم کارت تلفن همراه، افت نرخ سیم کارت که طی روزهای گذشته شاهد آن بودیم موضوعی است که اکثر فعالان بازار به آن اشاره می‌کنند و البته معتقدند که این کاهش قیمت موقتی و زودگذر است و با ورود سری جدید سیم‌کارت‌های ثبت نامی ثابت و اعتباری به بازار نرخ سیم کارت‌های کد پایین با رقم‌های 3 و 2 و 1 افزایش می‌یابد.

البته این ادعای فعالان بازار تنها در حد یک پیش‌بینی است و به درستی مشخص نیست قیمت سیم کارت طی ماه‌های آتی چه روندی را طی خواهد کرد. به هر حال قیمت سیم کارت در بازار روز گذشته نسبت به روز پیش از آن در حدود ۵ تا ۱۵هزار تومان کاهش یافته است که بیشترین افت قیمت مربوط به کدهای ۷ و ۴ بوده و قیمت سیم‌کارت با کدهای ۲ و ۳ تقریبا ثابت بوده است.به نظر می‌رسد با انتشار خبر ثبت‌نام جدید برای سیم‌کارت‌های دولتی که از تیرماه سال جاری با مبلغ ۲۸۸هزار تومان آغاز می‌شود، شاهد افت بیشتر قیمت این کالا باشیم.
ضمن اینکه سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول نیز هفته آینده وارد بازار می‌شوند و تعرفه مکالمه این سیم‌کارت‌ها مانند سیم‌کارت‌های تالیا بوده و قیمت نهایی این سیم‌کارت‌ها حدود 34هزار تومان است.
هم اکنون قیمت سیم کارت با کد ۲ در بازار با محاسبه بستانکاری ۲۷ هزار تومانی حدود۵۰۰ تا ۵۱۵ هزار تومان است و قیمت های ارائه شده در جدول زیر بدون محاسبه بستانکاری است.