شــرکت CollabNet توانست سیستــم SourceForge Enterprise Edition (SFEE)i را از شرکت VA Software خریداری کند و آن را به ابزارهای توسعه‌دهنده نرم‌افزار ایجاد همکاری (Collaborative Software) خود بیفزاید. به گزارش SG از محصولات پیشین CollabNet می‌توان به Subversion که یک مخزن کد و CollabNet Enterprise Edition که یک ابزار توسعه‌دهنده نرم‌افزار است، اشاره کرد. سیستم SFEE یک مخزن کد دیگر و یک محیط توسعه نرم‌افزار ایجاد همکاری

محسوب می‌شود.

این ابزارهای توسعه‌دهنده مورد استقبال آن دسته از گروه‌های توسعه نرم‌افزار قرار می‌گیرند که در نقاط جغرافیایی گوناگون حضور دارند و انجام پروژه‌های مشترک نرم‌افزارهای کد - باز را پیش رو دارند.

انتظار می‌رود CollabNet بتواند با به دست آوردن سیستم SFEE نزدیک به ۳۰۰ شرکت و ۱/۱میلیون کاربر شخصی را در سراسر جهان پشتیبانی کند و گوی رقابت در بازار ابزارهای توسعه‌دهنده نرم‌افزار را از شرکت IBM برباید.

شرکت VA Software دانلود سیستم SFEE را به رایگان برای گروه‌های کوچک توسعه‌دهنده نرم‌افزار عرضه کرده است و درآمد خود را از راه خدمات پشتیبانی یا مجوز به کارگیری این محصول را برای گروه‌هایی با بیش از ۲۰ کاربر تامین خواهد کرد. شرکت CollabNet نیز همین الگوی تجاری را برای ارائه محصولات خود به کار می‌گیرد.

یادآوری می‌شود که قرارداد CollabNet با شرکت VA محصول SorceFore.net را دربر نمی‌گیرد. این محصول یک سرویس میزبان برای پروژه‌های نرم‌افزاری کد - باز است که از سوی گروه کمکی فناوری کد - باز شرکت VA با عنوان OSTG انجام می‌شوند. محصول

SorceForge.net میزبان پرآوازه‌ای برای بسیاری از برنامه‌ها همچون Audacity و eMule است.