چالش‌های ناسازگاری ویستا با برنامه‌های رایانه‌ای ادامه‌ دارد

با وجود ادعای مایکروسافت مبنی بر سازگاری ویستا با برنامه‌های دیگر، شرکت‌های مهم سازنده نرم افزار، ادوب،‌ آی‌بی‌ام و سیمانتک جزو فروشندگانی هستند که همچنان با مشکل سازگار کردن برنامه‌های خود با ویستا درگیرند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، هنگامی‌ که مدیران از نسخه خانگی ویندوز ویستا در ژانویه پرده برداشتند، به سازگار بودن سیستم عامل پر هیاهوی خود با صدها برنامه فروشندگان نرم‌افزار مستقل می‌بالیدند، اما به این نکته که محصولات شرکت‌های ادوب سیستم، آی‌بی‌ام، سیمانتک و طراحان مطرح دیگر در فهرست برنامه‌های سازگار با ویستا قرار ندارند، توجه نشد.

با وجود این، مقامات مایکروسافت اصرار دارند که شمار برنامه‌های تایید شده برای ویستا تقریبا در حدودی است که برای یک محصول تازه وارد شده به بازار انتظار می‌رود.

به گفته مقامات مایکروسافت این شرکت به هنگام اولین بازبینی صدها طرح استراتژیک خود برنامه‌های فروشندگان نرم‌افزارهای مستقل را که به اجرا در ویستا نیاز داشتند، مدنظر قرار داد و در مراحل طراحی ویستا با مهندسان نرم‌افزاری از صدها سازنده برنامه کلیدی همکاری کرد و همچنین خود ویندوز ویستا را برای بررسی سازگاری با ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ برنامه مهم تجاری و خانگی مورد آزمایش قرار داد و ۳۵۰۰ آزمایش را به‌طور هفتگی در مرحله پیش از عرضه ویستا به انجام رسانید که نتیجه آن میلیون‌ها آزمایش خودکار برای طراحی نهایی آن بود.

براساس این گزارش، اظهارات مذکور هرچند تاثیر برانگیزند، اما این سوال را مطرح می‌کنند که چرا با چنین برنامه سازگاری گسترده‌ای که ایجاد شده برخی از برنامه‌های کلیدی هنوز کاملا با ویستا سازگار نیستند.