طرح تکفای دو، (توسعه کاربری فن‌آوری اطلاعات) با تغییر مدیریت، کنار گذاشته شد و طرح تسما در شورای عالی اطلاع‌رسانی آغاز شد اما با مستندات چند صفحه‌ای از طرح تسما مواجهیم که بازده‌ای نداشته است. رضا پاکیزه‌خو، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان همدان، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب و با اشاره به جنب و جوش ایجاد شده توسط طرح تکفای یک در جامعه اظهار کرد: گرچه برنامه تکفای یک در بدنه دولت انجام شد اما باعث جنب و جوش در اجتماع شد تا IT را به جامعه نشان دهد.

او با اعتقاد بر اینکه تکفای یک توانست بیشتر از ۵۰‌درصد چشم‌گیر عمل کند گفت: طرح‌ توسعه کاربری قرار بود ادامه یابد و در تکفای دو به صورت تکمیل‌تر اجرا شود اما با تغییر مدیریت، تکفای دو کنار گذاشته شد و طرح تسما در شورای عالی اطلاع‌رسانی آغاز شد اما با مستندات چند صفحه‌ای از طرح تسما مواجه هستیم که بازده‌ای نداشته است.

پاکیزه‌خو، اظهار داشت: متاسفانه سیستم دولتی محور در کشور باعث شده که ارگان‌ها تنها به بخش نامه‌های دولتی عمل کنند و این در حالی است که اگر بخش نامه‌ای از سوی بخش‌خصوصی ابلاغ شود از دید جامعه ارزشمند نیست و بهایی به آن داده نمی‌شود،‌ طرح تکفا نیز باید با امضای نهایی دولت انجام شود تا در تمامی ‌ارگان‌ها قابل اجرا باشد اما نه به این معنا که بخش‌خصوصی در اجرای آن حضور نداشته باشد.

به گفته وی طرح باید در بستر خصوصی انجام و اجرا شود اما با نظارت و تمهیدات دولتی همراه باشد تا برای پیگیری‌های قانونی و تکمیل شدن به لحاظ تبصره‌های قانونی قابل ارتقا باشد.