بازار دیجیتال- دفاتر خدمات ارتباطی که از سال ۱۳۸۱ به عنوان ارائه‌ دهنده تمام خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند از جمله دفاتر فعال در زمینه ارتباطات هستند که علاوه بر خرید و فروش سیم‌کارت، سایر امور ارتباطی مانند سرویس پست الکترونیکی، پست پیشتاز و خدمات قابل ارائه پست بانک مانند ارسال چک شهری و بین شهری، بهره‌برداری از تلفن راه دور داخلی و خارجی و... را انجام می‌دهند. می‌توان گفت دفاتر خدمات ارتباطی فعالیت گسترده‌تری نسبت به دفاتر امور مشترکان که صرفا به ارائه خدمات در زمینه تلفن‌همراه می‌پردازند، دارا هستند و تمام هزینه‌های خدماتی که توسط دفاتر امور ارتباطی صورت می‌گیرد طبق مصوبه شورای اقتصاد و براساس قانون بودجه تعیین می‌شود. عرفانی مسوول یکی از دفاتر خدمات ارتباطی در زمینه حوزه فعالیت این مراکز و قیمت خدمات قابل ارائه می‌گوید: هزینه خدمات پستی که توسط این دفاتر ارائه می‌شوند براساس وزن مرسوله محاسبه می‌شود.

به گفته وی، حداقل وزن بسته‌هایی که از طریق پست پیشتاز ارسال می‌شوند ۲۰ گرم و حداکثر وزن حدود یک کیلوگرم است که به ترتیب با هزینه‌ای حدود ۴۴۰ و ۲هزار و ۸۰۰ تومان ارسال می‌شوند. به گفته وی، هزینه پست پیشتاز انواع مرسولات در تهران و شهرستان‌ها براساس وزن و مسافت متغیر است.

به عنوان مثال برای بسته‌های ۵۰ تا ۱۰۰گرمی مبلغی حدود ۶۵۵تومان، برای بسته‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰گرمی مبلغی حدود ۸۱۵تومان و برای بسته‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰گرمی و ۳۰۰ تا ۴۰۰گرمی به ترتیب هزینه‌ای حدود ۹۸۵ و یک‌هزار و ۱۳۵تومان اخذ می‌شود. ارسال بسته‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰گرمی و یک‌کیلوگرمی به ترتیب هزینه‌ای حدود یک‌هزار و ۵۰۰ و یک‌هزار و ۹۳۵تومان در بردارد.

هزینه پست عادی بسته‌ها نیز نسبت به هزینه پست‌پیشتاز کمتر است. به عنوان مثال، هزینه پست عادی مرسولات ۲۵۰ تا ۱۰۰۰گرمی حدود ۵۰تومان است.

خدماتی که از طرف دفاتر امور مشترکین تلفن‌همراه ارائه می‌شوند، مانند انتقال سند سیم‌کارت مبلغی حدود ۱۰هزار تومان، تعویض سیم‌کارت ۷هزار تومان، تغییر آدرس ۵هزار تومان و اعلام مفقودهای مبلغی حدود ۷هزار تومان هزینه در بر دارد که تمام این مبالغ از طریق قبض موبایل و پرداخت بانکی به حساب شرکت مخابرات واریز می‌شود.