فعالان و فروشندگان سیم‌کارت در بازار غیر رسمی‌بر این باورند که بهای خرید و فروش سیم‌کارت تلفن‌همراه نسبت به حدود یک ماه گذشته به‌طور میانگین 20 تا 25‌هزار کاهش یافته است.

بر همین اساس سیم‌کارت با کدهای دو ، سه، چهار، پنج، شش و هفت به ترتیب ۵۰۰‌هزار تومان، ۴۰۰‌هزار تومان، ۳۰۰‌هزار تومان، ۳۲۵‌هزار تومان، ۳۱۵‌هزار تومان و ۲۹۰‌هزار تومان خریداری می‌شود.
این در حالی است که بهای همین کدها در اوایل ماه گذشته به ترتیب 470‌هزار تومان ، 460هزار تومان، 320‌هزار تومان، 350‌هزار تومان، 320‌هزار تومان و 310‌هزار تومان بود. بهای فروش سیم‌کارت صفر در بازار نیز 10 تا 20هزار تومان بیشتر است. بهای خرید و فروش سیم‌کارت کار کرده نیز 10 تا 30‌هزار تومان ارزانتر است.
اما طی یک ماه گذشته برخی مشترکان جدید اپراتور اول تلفن‌همراه (ارتباطات سیار) با سیم‌کارت های دارای شماره ۰۹۱۲۸و ۰۹۱۲۷پس از حدود سه هفته از واگذاری نخستین مرحله این سیم‌کارت‌ها، با قرار دادن آن در گوشی، آنها را قطع‌شده می‌یابند.
گفته می‌شود اشتباه شرکت ارتباطات سیار در شیوه برنامه‌ریزی برای دریافت باقی مانده ودیعه این‌سری از سیم‌کارت‌ها که در دو قسط پیش‌فروش شدند، عاملی‌شده تا از حدود سه هفته پیش که واگذاری این سیم‌کارت‌ها آغاز شد، صاحبان آنها بدهکار محسوب شوند و اشتراکشان برقرار نشده و یا تنها کمی پس از برقراری، قطع شود. شرکت مخابرات اواخر فروردین‌ماه گذشته اعلام کرد که این مشکل ظرف یک یا دو روز به‌طور کلی رفع می‌شود ودیگر نیازی به مراجعه مشترکان به مراکز ارتباطات سیار نیست.