ده اپراتور برتر خاورمیانه و آفریقا

تالیانیوز- نتایج جدیدترین بررسی‌های موسسه تحقیقاتی Mobile World نشان می‌دهد، ۱۰اپراتور برتر منطقه خاورمیانه و آفریقا طی چند ماه اخیر تغییر نکرده‌اند ولی همانند قبل تغییرات محسوسی در جایگاه برخی از آنان رخ داده است. به گزارش تالیانیوز، «ووداکام» آفریقای‌جنوبی همچنان بزرگترین اپراتور فعال بازار تلفن همراه در منطقه محسوب می‌شود و موقعیت آن با ۲۳۹‌میلیون مشترکی که در اختیار دارد، در آینده‌ای نزدیک از جانب هیچ رقیب دیگری تهدید نخواهد شد. همچنین STC و TCIدر رتبه دوم و سوم قرار دارند.

اپراتور STC از کشور عربستان سعودی در مکان دوم قرار گرفته است همان‌گونه که در سه ماهه گذشته و همچنین در پایان سال ۲۰۰۵ میلادی در آن جایگاه قرار داشت.

اپراتور مذکور با در اختیار داشتن مجموع ۱۳۴‌میلیون مشترک در جایگاهی بعد از ووداکام قرار گرفته و با فاصله ۱/۰‌درصدی نسبت به شرکت مخابرات ایران، TCI رقیب بعدی خود که در مکان سوم قرار دارد، جای گرفته است.

TCI خود را از مکان چهارم به رتبه سوم رسانده تا با STC برای کسب جایگاه دوم به رقابت بپردازد.

MTN نیجریه نیز با یک رتبه صعود در طول فصل خود را از رتبه ششم به جایگاه پنجم رساند و پس از کمپانی مادر خود در آفریقای‌جنوبی قرار گرفت.

یک سال پیش MTN‌ آفریقای‌جنوبی با در اختیار داشتن ۱۰۴میلیون مشترک از همتای نیجریایی خود که حدود ۸۴‌میلیون مشترک داشت، جلوتر بود. اما در حال حاضر فاصله مذکور به کمتر از ۴۰۰هزار مشترک کاهش یافته است به طوری که طبق آمار و ارقام موجود هریک از شرکت‌های مذکور تا پایان دسامبر گذشته به ترتیب ۱۲۴‌میلیون و ۸/۱۲۲‌میلیون مشترک در اختیار داشتند.

شرکت نیجریایی Globacom در حال حاضر ششمین اپراتور بزرگ منطقه محسوب می‌شود که در مقایسه با جایگاه هشتم خود در فصل گذشته و همچنین جایگاه دهم خود در سال گذشته، پیشرفت چشمگیری داشته است.

بقیه شرکت‌هایی که نام آنها در فهرست ۱۰ اپراتور برتر به چشم می‌خورد همگی از منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه می‌باشند.

رتبه‌های نهم و دهم فهرست مذکور را اپراتورهای مصری به خود اختصاص دادند که از آن جمله می‌توان به Mobinil و Vodafone Egypt اشاره کرد.