جهش قیمت در بازار کولر گازی

بازار دیجیتال- قیمت انواع کولر گازی اسپیلت ال جی و سامسونگ در بازار نسبت به سال گذشته در حدود ۴۰ تا ۵۰هزار تومان افزایش یافته است. طبق اعلام نمایندگی فروش انواع کولرهای گازی شرکت ال‌جی و سامسونگ، قیمت بیشتر این محصولات با افزایش تقریبا محسوسی همراه بوده است که آن نیز به دلیل افزایش قیمت تعرفه گمرکی و افزایش بهای نفت صورت گرفته است.

در حال حاضر قیمت کولرگازی اسپیلت یک دریچه سرد و گرم ال جی مدل S۲۰۶DR حدود ۵۷۰هزار تومان است، این در حالی است که این مدل کولرگازی در سال گذشته با قیمت ۵۳۰هزار تومان به فروش می‌رسید.

همچنین کولرگازی‌های اینورتر مدل FMU۳۰۶۰N۴L ال جی با قیمت یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان عرضه می‌شوند.

به گفته فعالان بازار، قیمت انواع کولر گازی‌های مارک اوجنرال نسبت به سال گذشته ثابت است و بدون تغییر قیمت به فروش می‌رسند. فروشندگان همچنین معتقدند که در بین انواع کولرهای گازی موجود در بازار، محصولات اوجنرال از قیمت تقریبا بالایی برخوردارند، ضمن اینکه تنوع محصولات آنها نیز بیشتر است.

در حال حاضر قیمت کولر گازی اسپیلت سامسونگ سری ۱۲۰۰۰ در نوع سرد و سرد و گرم به ترتیب ۵۹۰ و ۶۹۰ هزار تومان است و قیمت سری ۱۸۰۰۰ در نوع سرد و گرم ۵۴۰هزار تومان است، ضمن اینکه سری ۲۴۰۰۰ با قیمت یک‌میلیون و ۷۰هزار تومان به فروش می‌رسد.