پدر پلی‌استیشن بازنشسته شد

شرکت سونی، اعلام کرد: کن کوتاراگی، رییس و مدیر اجرایی کنسول بازی سونی که یکی از پیشگامان توسعه این صنعت در دنیا به شمار می‌آید، با پلی‌استیشن ۳ که سومین جایگاه کنسول‌های بازی نسل بعد را در دنیا به خود اختصاص داده، تصمیم به بازنشستگی گرفت. به گزارش «سیتنا»، این تصمیم‌گیری، تاثیر گرفته از جلسه سهامداران در نوزدهم ماه جاری ارزیابی شده است.

کوتاراگی با ۳۲ سال سابقه درخشان در سونی، همچنان رییسی موفق و با افتخار و مشاور ارشد فناوری باقی خواهد ماند.

وان بیکر، یکی از تحلیلگران شرکت گارتنر، می‌گوید که بازنشستگی کوتاراگی تعجب برانگیز نبود. وی در شرکت سونی همیشه مستقل عمل می‌کرد و به همین دلیل با مدیران ارشد سونی در تنش بود، اما به دلیل موفق بودن وی در امور، این تنش‌ها تحمل می‌شد.

پلی‌استیشن ۳ چند مشکل نیز به همراه داشت: تاخیر، قیمت بالا و افت قیمت در ژاپن که باعث ایجاد مشکلات در این بخش شد.

به گفته این تحلیلگر، سونی هنوز چالش‌های جدی در پیش رو دارد. سونی و مایکروسافت از موفقیت نینتندو Wii در شگفت بوده و برخلاف آنچه که دیگران متصور هستند، در حال حاضر سونی و مایکروسافت در مقابل هم قرار نگرفته‌اند. در ظاهر چشم‌انداز موجود پیچیده به نظر می‌رسد و قابل پیش‌بینی نیست.

در نسل جدید کنسول‌های بازی، پلی‌استیشن ۳ در پشت نوآوری نینتندو Wii، با نخستین جایگاه و Xbox ۳۶۰ مایکروسافت در دومین جایگاه، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر، دستگاه PS۳ با ۵۹۹ دلار برای بهترین مدل خود و بهترین Xbox حدود ۳۹۹ دلار و ۲۵۰Wii دلار در بازار عرضه می‌شود.