امتناع اپل از راه‌اندازی سرویس اجاره موسیقی

استیو جابز، رییس هیات‌مدیره شرکت اپل اعلام کرد که درخواست‌های زیادی در بخش صنعت موسیقی برای ایجاد یک سرویس اجاره موسیقی در فروشگاه آنلاین «آی تیونز» دریافت کرده اما این شرکت از راه‌اندازی آن امتناع می‌ورزد. به گزارش «مهر»، استیو جابز در کنفرانس خبری که به منظور ارائه گزارش عملکرد سه ماهه شرکت برگزار شده بود، گفت: «با وجود درخواست‌های زیاد صنعت موسیقی، به نظر می‌رسد مشتریان تمایلی به راه‌اندازی چنین سرویس‌هایی نداشته باشند.»

اظهارات جابز در شرایطی ایراد شد که اپل با شرکت های تولید کننده موسیقی به توافقات تازه‌ای در خصوص احیای «آی تیونز» از ماه آینده دست یافته است.

بنابر گزارش رویتر، از آغاز تشکیل آی‌تیونز در سال ۲۰۰۳، اپل بیش از ۵/۲میلیارد قطعه موسیقی به فروش رسانده است و درحال حاضر شمار روبه رشدی از برنامه های تلویزیونی و فیلم هم در این فروشگاه آنلاین عرضه می‌کند. این درحالی است که بسیاری از صاحبان صنعت موسیقی امیدوارند که

آی تیونز، خدمات اجاره موسیقی را نیز راه‌اندازی کند، چرا که این سرویس عمومی می‌تواند تضمینی برای شرکت‌های تولیدکننده موسیقی باشد که محصولات خود را به این شیوه در اختیار مشتریان می‌گذارند.

اپل با خانه‌های تولیدکننده موسیقی درحال دستیابی به توافقاتی درخصوص فروش موسیقی بدون استفاده از نرم‌افزار Drm (مدیریت حقوق دیجیتال) است و تاکنون موفق شده است با حدود یک‌سوم از این شرکت‌ها برای فروش بدون حفاظت به توافق

برسد.