طراحی لپ‌تاپی که اطلاعات را در60 ثانیه بازیابی می‌کند

یک شرکت هندی موفق شد، لپ‌تاپی را تولید کند که قادر است در کمتر از یک دقیقه داده‌های از دست رفته را بازیابی کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، اکنون با وجود شمار فراوان فارغ‌التحصیلان علوم رایانه، نگاه‌ها به شرکت‌های تکنولوژی هند دوخته شده تا نفوذ خود را به بازارهای دیگر فناوری توسعه دهند.

یک شرکت فروشنده هندی که پیش از این خط تولید کامل رایانه‌های خانگی، تجاری و سرورها را به بازار پرتقاضای هند عرضه می‌کرد، اکنون خط تولید جدیدی از لپ‌تاپ‌هایی را عرضه کرده که فناوری پیشرفته جدیدی در آنها به کار رفته و گفته می‌شود که به آنها امکان بازیابی اطلاعات در کمتر از یک دقیقه را می‌دهد.

در لپ‌تاپ‌های سری Leaptop شرکت HCL، فناوری کنترل و تداوم متعلق به این شرکت به کار رفته است؛ فناوری مذکور به طور مداوم مجموعه برنامه‌ها و داده‌های کاربر را ذخیره و به‌روزرسانی می‌کند و در صورت خرابی یا از دست رفتن تصادفی اطلاعات، کاربر می‌تواند اطلاعات ذخیره شده قبلی را در کمتر از یک دقیقه بازیابی کرده و به کار خود ادامه دهد.

براساس این گزارش کاربران می‌توانند با فعال کردن ویژگی System restore ویندوز مایکروسافت نیز رایانه خود را به حالت قبلی باز گردانند، اما انجام این کار داده‌های از دست رفته آنها را باز نمی‌گرداند.