ادامه حاکمیت HP بر بازار کامپیوتر

بازار دیجیتال- چند روزی از فصل اول سال ۲۰۰۷ گذشته وآمار منتشر شده توسط موسسات تحقیقاتی معتبر همچنان از حاکمیت HP بر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی در این فصل خبر می‌دهند. در حقیقت به دنبال ادامه روند رو به رشد صادرات کامپیوترهای شخصی در فصل اول، HP توانست برتری خود را بر رقیب بزرگش حفظ کند.گزارش‌های دو موسسه IDC و Gartner در این زمینه نشان می‌دهد، شرکت‌های HP و Dell با فاصله ۴‌درصدی در سهم بازار به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم جدول پر فروش‌ترین برندهای بازار جهانی PC قرار گرفته اند.

این در حالی است که به گفته کارشناسان بازار، میزان صادرات جهانی pc بعد از سه فصل متوالی بالاخره در فصل گذشته به رشد دو رقمی ۹/۱۰‌درصدی رسید و به گفته کارشناسان انتظار می‌رود این رقم تا دو سال آینده تا دو برابر هم افزایش پیدا کند.

لورن لوورد یکی از مدیران بخش تحقیقات بازار IDC در این مورد می‌گوید: «رشد قابل توجه بازار کامپیوترهای شخصی در فصل اول می‌تواند نشانه سلامت و پویایی این صنعت باشد».

او معتقد است فروش خوب نوت‌بوک‌ها و افزایش میزان تقاضای کاربران، موثرترین عوامل رشد بازار بوده‌اند، در حالی که عرضه ویندوز ویستا در ماه ژانویه کمترین تاثیر را در بازار pc داشته است.

در این میان HP که از فصل سوم سال گذشته، Dell را به عنوان رهبر بازار پشت سر گذاشته، در فصل اول سال ۲۰۰۷ بیشترین میزان فروش را در بین کاربران خانگی و تجاری به دست آورده است.

براساس گزارش‌های تحقیقاتی IDC و Gartner، در حال حاضر سهمHP از بازار جهانی کامپیوترهای شخصی به ۱۸‌درصد رسیده، در حالی که این رقم برای شرکت رقیب Dell ‌ ۱۴درصد است.

بعد از این دو شرکت، شرکت‌هایAcer، Lenovo و Toshiba به ترتیب با در اختیار داشتن ۸/۶، ۳/۶ و ۴‌درصد در رتبه‌های بعدی برترین‌های این بازار قرار دارند.