قیمت ودایع مشترکان مخابرات هنوز تغییری نکرده است

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: ودایع مشترکان مخابرات ایران به عنوان امانت نزد مخابرات بوده و بنابراین هم اکنون تغییری در قیمت آنها ایجاد نشده است. وفا غفاریان در گفت‌و‌گو بــا خبرگزاری‌فارس در پاسخ به این پرسش که آیا ودایع مشترکان مخابرات که سال‌های پیش اقدام به خرید تلفن و یا سیم کارت کرده‌اند اکنون به روز شده و افزایش یافته است؟ گفت: در هیات عالی واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در این باره بحث شد و دو گزینه مطرح و بررسی شده است. گزینه نخست اینکه ودایع به صورت امانت در اختیار مخابرات بوده و اصل ودایع تغییری نخواهد کرد. گزینه دوم نیز به عنوان سرمایه‌گذاری مشترکان توسط ودایع است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این نتیجه حاصل شده که ودایع مشترکان مخابرات ایران مانند امانت نزد مخابرات بوده و اصل آن تغییری نمی‌کند.

غفاریان افزود: هر زمان که این ودایع تبدیل به سهام شد، قیمت آن نیز به روز محاسبه و سود به آنها تعلق می‌گیرد.

در همین رابطه یک کارشناس مخابرات گفت: سرمایه‌گذاری در بخش مخابرات با ودایع مردم صورت گرفته و ودایع مشترکان مخابرات باید «به قیمت روز» به سهام تبدیل شود.

معاون وزیر ارتباطات همچنین از تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت مخابرات ایران خبر داد و گفت: در پایان سال گذشته دارایی‌های شرکت مخابرات ایران به روز شد و پس از طی مراحل قانونی خود، وارد صورت‌حساب‌های مالی شده است.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران در مورد مزایده اپراتور سوم تلفن همراه نیز گفت: طرح انتخاب مشاور توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران در حال پیگیری است و هنوز نهایی نشده است.

همچنین قرار شده که امسال مزایده اپراتور سوم تلفن همراه با تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه برگزار شود.