نوکیا بازار تلفن همراه آمریکا را از دست می دهد

هرچند ممکن است این خبر برای کمپانی موتورولا که سخت در تلاش است از وضعیت مناسبی برخوردار شود، خوشایند باشد، ولی به هر حال باید اذعان کرد نوکیا به عنوان رقیب اروپایی موتورولا به سرعت سهم خود را از بازار تلفن همراه آمریکا از دست می‌دهد. نوکیا اخیرا اعلام کرد، در حالی که سهم این کمپانی در بازار جهانی از میزان ۳۵درصد به ثبت رسیده، در فصل اول سال گذشته به ۳۶درصد افزایش یافته است، ولی با این حال سهم آن در منطقه آمریکای شمالی به شدت رو به کاهش است.

بر اساس این گزارش تعداد گوشی‌های همراه موجود در آمریکا شمالی با ۴۳درصد کاهش به ۸/۴میلیون دستگاه رسیده است.

این درحالی است که کمپانی نوکیا این کاهش محسوس را با تاخیر درعرضه گوشی تلفن هوشمند مدل N۷۵ خود به بازار مرتبط دانسته و در عین حال به افزایش محصولات ارائه شده از سوی برخی از رقبا اشاره کرده است. از طرفی کمپانی موتورولا که بیشترین میزان ضرر را در فصل اخیر متحمل شده، اخیرا قیمت برخی از مدل های قدیمی خود نظیر Razr را به شدت پایین آورده تا به این ترتیب با افزایش میزان محصولات عرضه شده به بازار از سوی دیگر رقبا مقابله کند.

«اولی پکا کالاسوو»، مدیر اجرایی نوکیا در همین زمینه به تحلیلگران گفته که وی مطمئن است گوشی N۷۵ به زودی در بازارهای آمریکا عرضه خواهد شد و اگر هم تا کنون تاخیری در این امر وجود داشته بیشتر به خاطر آزمایش اپراتور مربوطه بوده است.

گوشی N۷۵ در بازارآمریکا با قیمت ۳۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد و در بازار این کشور که مشتریان آن در مقایسه با اروپایی‌ها پول کمتری را برای خرید گوشی می‌پردازند، قیمت این گوشی گران است.