اگر بله را بگویید، گوگل تمام کارهای شما در اینترنت را ثبت می‌کند

تاریخچه وب (Web History) آخرین پروژه در حال ساخت گوگل است که از طریق آن تمامی‌مشترکان خدمات این سایت می‌توانند تاریخچه کاملی را از فعالیت‌های خود در اینترنت، مشاهده کنند. به گزارش winbeta کاربر عضو این خدمات تنها زمانی می‌تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند که از طریق «نام کاربری» و «کلمه عبور» خود به اشتراکی که از قبل در سایت گوگل ساخته است وارد شود.

به منظور دریافت این اطلاعات، لازم است تا نخست بر روی سیستم خود نوار ابزار گوگل (Google Toolbar) را نصب کرده باشید و گزینه مربوط به Page Rank را نیز فعال کرده باشید. گزینه تاریخچه وب می‌تواند از طریق این نوار ابزار فعال (On) و یا غیر فعال (Off) شود و در حقیقت جایگزین قابلیت پیشین«Search History» می‌شود.

به گفته گوگل، این ابزار جدید همه چیز را ردیابی می‌کند و به همین دلیل به کاربر اجازه می‌دهد تا پس از مدتی به سایتی که قبلا به آن سر زده است وارد شود، فایل‌هایی را که قبلا دانلود کرده است مجددا دانلود کند و یا نتیجه جست‌وجوهای قدیمی‌خود را مشاهده کند. گوگل حتی این قابلیت را فراهم کرده است که کاربر لیست کامل کلیک‌هایی را که بر روی تبلیغات این سایت شده است مشاهده کند.

طبق توافقی که بین گوگل و استفاده‌کنندگان این سرویس به عمل می‌آید، گوگل متعهد می‌شود که این اطلاعات را تنها جهت بهبود سیستم‌های خدماتی خود به‌کار می‌گیرد و آنها را در اختیار هیچ منبع خارجی نمی‌گذارد.