پژوهش‌های تازه نشان می‌دهند، بخش فراوانی از مشتریان برای امنیت و حفاظت اطلاعات شخصی خود در فروشگاه‌ها و شرکت‌های گوناگون، اهمیت بسیار قائلند. بر پایه گزارشی که از سوی موسسهJevelin Strategy & Research منتشر شده است، ۷۷‌درصد مشتریان به خرید از فروشگاه‌هایی که تدابیر امنیتی و حفاظتی مناسب برای داده‌های شخصی مشتریان‌شان را رعایت نمی‌کنند، ادامه نخواهند داد. در این بررسی ۲۷۵۰ تن به عنوان مشتری مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

به گزارش SG بر پایه این نظرسنجی، ۶۳‌درصد از پاسخ‌دهندگان، موسسه‌های خرده‌فروشی را به عنوان ناامن‌ترین شرکت‌ها در حفاظت از داده‌های شخصی خود برشمرده‌اند. این در حالی است که ۵‌درصد پاسخ‌دهندگان به شرکت‌های تولیدکننده کارت‌های اعتباری همچون Visa و MasterCard اعتماد ندارند.

این پژوهش همچنین آشکار می‌سازد ۴۶‌درصد از پاسخ‌دهندگان، بانک‌ها را ایمن‌ترین موسسه‌ها در نگهداری از اطلاعات حساب‌های مشتریان می‌دانند. افزون بر این، نیمی از پرسش‌شوندگان، صاحبان فروشگاه‌ها را در بحث نبود امنیت کافی برای داده‌های شخصی مشتریان، مقصر می‌دانند. اما ۸۵‌درصد نیز گفته‌اند می‌کوشند نیازهای خود را به کمک شرکت‌ها و بنگاه‌های ایمن‌تر به‌دست آورند تا این بنگاه‌ها تشویق شوند.

این پژوهش در پی آن انجام شد که ماه گذشته میلادی، شرکت TJX پذیرفت بیش از ۴۵‌میلیون شماره credit card و debit card از سیستم فناوری اطلاعات این شرکت دزدیده شده است. این شرکت تا کنون مجبور شده است برای جست‌وجوی نقایص یادشده، بهبود سیستم فناوری اطلاعات خود، ارتباط با مشتریان و پرداخت‌های قانونی، ۵‌میلیون دلار هزینه کند.