در حالی که تا کنون لیزینگ تجهیزات، بخش پیشرو در بازار جهانی لیزینگ و تامین سرمایه فناوری اطلاعات به حساب آمده است، انتظار می‌رود در سال‌های آتی سرمایه‌گذاری بر روی نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات رشد بیشتری پیدا کنند. بر پایه گزارشی که از سوی موسسه نظرسنجی و پژوهشی IDC منتشر شده است، پیش‌بینی می‌شود بازار جهانی لیزینگ فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۱۰۰‌میلیارد دلار شود. این رقم در سال ۲۰۰۶، برابر با ۷۰‌میلیارد دلار بود.

گمان می‌رود در سال‌های آینده، سهم لیزینگ تجهیزات در بازار جهانی فناوری اطلاعات از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ نزدیک به ۲۰‌درصد کاهش یابد. این در حالی است که سهم لیزینگ نرم‌افزار و خدمات تا ۵۰‌درصد افزایش خواهد داشت.

به گفته جوزف پوچیارلی (Joseph Pucciarelli) این دگرگونی‌ها فرصت‌های تازه‌ای را برای شرکت‌هایی همچون CIT Group، GE Capital، HP Financial Services، IBM Global Financing، Microsoft Financing و Oracle Financing Division فراهم خواهد کرد.

بر پایه گزارش IDC، بخش لیزینگ تجهیزات فناوری اطلاعات از مولفه‌هایی چون رشد رفتارهای نو در امر حسابداری، افزایش رقابت جهانی و افزایش کند و محدود رشد هزینه‌های تجهیزات فناوری اطلاعات متاثر خواهد شد.