مدیرکل نگهداری و پشتیبانی فنی دیتای مخابرات استان تهران با اشاره به این که قرارداد بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت‌های PAP تا آخر سال ۸۵ بوده است،‌ گفت:‌ طبق این توافق‌نامه شرکت مخابرات استان تهران از ابتدای امسال می‌تواند به تمامی ‌متقاضیان تجاری و خانگی، اینترنت پرسرعت ارائه دهد. عبدالحمید محقق در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان درباره ورود مخابرات برای ارائه ADSL‌ با وجود شرکت‌های ندا اظهار کرد: شرکت مخابرات استان تهران تمایلی برای ارائه ADSL به تمامی‌ متقاضیان ندارد و در حال حاضر نیز این کار را انجام نمی‌دهد، مگر آنکه سازمان‌های تصمیم‌گیر ماموریتی را در این زمینه به آن ابلاغ کند.

او افزود: ‌مخابرات استان تهران توانایی ارائه ADSL به تمام متقاضیان اعم از کاربران تجاری و خانگی را دارد، اما بنا بر سیاست‌هایی که این شرکت دارد و باید به سمت خصوصی شدن حرکت کند، تمایلی به ارائه ADSL به بخش‌خصوصی و کاربران خانگی نداریم.

محقق در پایان خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر این شرکت تنها به سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مراکز آموزشی و پژوهشی ADSL ارائه می‌کند و بیشتر پروژه‌های پایلوت در این زمینه را اجرا کرده است.

براساس گفته بسیاری از مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت پرسرعت برخی از شرکت‌های مخابراتی مناطق از ارائه فضای مناسب به شرکت‌های ندا به دلیل نداشتن فضای کافی در مراکز خود خودداری می‌کردند، با این حال به نظر می‌رسد گفته مدیرکل نگهداری و پشتیبانی فنی دیتای مخابراتی مبنی بر عدم تمایل این شرکت به ارائه اینترنت پرسرعت گواهی صحبت‌های بسیاری از مدیران شرکت‌های خصوصی مبنی بر عدم توانایی شرکت مخابرات در ارائه اینترنت پرسرعت است.

پیش از این برخی از مدیران شرکت مخابرات ایران در ابتدای سال از ارائه خدمات اینترنت پرسرعت توسط شرکت‌های مخابراتی مناطق خبر داده بودند که این امر با واکنش شدید شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه همراه بوده است.