GPS هم هک می‌شود

کارشناسان امنیتی برای اثبات هک‌پذیر بودن سیستم ناوبری ماهواره‌ای،‌ با هک این سیستم پیام‌های نادرستی ارسال کردند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، دو کارشناس امنیتی نسبت به وارد کردن پیام‌های نادرست در سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای خودرو که برخی از آنها سرگرم کننده و برخی ترسناک بودند، اقدام کردند.

این دو کارشناس با استفاده از تجهیزاتی، به سیستم ناوبری ماهواره‌ای خودروی خود، پیام‌های اخطار‌آمیزی مانند هوای مه آلود و حملات تروریستی ارسال کردند.

براساس این گزارش این افراد یافته‌های خود را در کنفرانس امنیتی Can Sec West که در ونکوور برگزار شد،‌ ارائه کرده و پیام‌های خود را بر روی RDS که استاندارد ایجاد شده در اروپا و آمریکای شمالی است و امکان می‌دهد ایستگاه‌های رادیویی داده‌های خود را بر روی موج اف ام ارسال کنند، فرستادند.

براساس این گزارش در طی سال گذشته، سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای شروع به دریافت داده‌هایی کرده‌اند که کاربران را از وضعیت ترافیک یا هوا مطلع می‌کنند، اما این دو کارشناس دریافتند که می‌توان دستگاهی را ساخت که بر روی کانال RDS پیام ارسال کند و کشف کردند که برخی شماره‌های کد ارسالی به پیام‌های هشدار دهنده‌ تبدیل می‌شوند که بر روی سیستم ناوبری ماهواره‌ای به نمایش در می‌آیند.

محققان مذکور به جای هشدار دادن در مورد احتمال بروز این نوع هک، به اثبات این امکان پرداختند و به کاربران این سیستم توصیه کردند که اگر پیام‌های اخطارآمیزی را بر روی دستگاه خود دریافت کردند،‌ فورا واکنش نشان نداده و به رادیو گوش کنند تا از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنند.