شرکت اپل خبر داده است می‌خواهد سیستم عامل نسل تازه خود را برپایه زمان‌بندی تعیین شده برای ماه ژوئن، ارائه کند. به گفته مقام‌های اپل، این شرکت می‌خواهد منابع خود را از پروژه سیستم عامل تازه به پروژه پرطرفدار Iphone معطوف کند.

به گزارش SG، اپل، ماه اکتبر را تاریخ جدید برای عرضه نسخه تازه سیستم عامل Mac OS X با نام لئوپارد (Leopard) تعیین کرده است. بدین ترتیب، Iphone طبق زمان‌بندی پیشین در ماه ژوئن وارد بازار خواهد شد.
از سوی دیگر، با اعلام این خبر، ارزش سهام اپل در بازار بورس Nasdaq نزدیک به ۲درصد کاهش داشته است.
با این حال، مقام‌های اپل می‌خواهند «نسخه تقریبا نهایی شده» سیستم عامل لئوپارد را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان، که به مدت 5 روز و از 22 ژوئن در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود، به توسعه دهندگان ارائه کنند.
مایکل گارتنبرگ (Michael Gartenberg) تحلیلگر صنعت در موسسه JupiterResearch، این تصمیم اپل را «گزینشی درست» خوانده است. به گفته وی، اکنون بهترین زمان برای ارائه iPhone است، زیرا درخواست برای عرضه این فرآورده در بالاترین حد خود قرار دارد و بازار، آمادگی فراوانی برای پذیرش آن دریافت کرده است.
پیش از این، اپل خبر داده بود انتظار دارد بتواند نزدیک به 10میلیون دستگاه iPhone را در سال 2008 به فروش رساند. این رقم یک‌درصد بازار گوشی‌های تلفن همراه را دربرمی‌گیرد.