تا سال  ۲۰۱۵ یک‌میلیارد نفر به کاربران رایانه می‌افزاییم

«مایکروسافت» اعلام کرد، این شرکت تلاش می‌کند تا سال ۲۰۱۵ تعداد کاربران رایانه‌ها را در جهان دو برابر کند و از یک میلیارد نفر کنونی به دومیلیارد نفر برساند. به گزارش خبرگزاری رویتر، مایکروسافت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای رایانه‌ای در جهان همچنین اعلام کرد: برای محقق شدن این هدف قیمت فروش نرم‌افزارهای خود به دولت‌های کشورهایی که به صورت رایگان رایانه را در اختیار کودکانشان قرار می‌دهند، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

«بیل گیتس»، رییس شرکت مایکروسافت در یک کنفرانس خبری در شهر پکن گفت: این شرکت یک بسته نرم‌افزاری جدید به نام «مجموعه خلاقیت دانش آموزی مایکروسافت» (Suite Microsoft Student (Innovation را به قیمت سه دلار به دولت‌هایی می‌فروشد که در کشورشان به دانش‌آموزان مقاطع دبستان و راهنمایی خود رایانه رایگان می‌دهند.

«مجموعه خلاقیت دانش‌آموزی مایکروسافت» (Suite Microsoft Student Innovation) شامل نگارش‌های خلاصه شده سیستم عامل «ویندوز اکس‌پی» و مجموعه نرم‌افزاری «آفیس» و چندین نرم‌افزار دیگر شرکت مایکروسافت خواهد بود و فروش آن از نیمه دوم سال ۲۰۰۷ آغاز خواهد شد.

در حال حاضر در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که قانون کپی رایت به شکل کامل اجرا نمی‌شود، نرم‌افزارهای شرکت «مایکروسافت» به صورت غیرقانونی کپی‌برداری شده و با قیمت‌هایی بسیار کمتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسند و شرکت مایکروسافت تلاش می‌کند، از این پس نرم افزارهای اصیل و ارزان خود را در کشورهای در حال توسعه جایگزین نسخه‌های غیرقانونی و کپی شده نرم‌افزارهای گران‌قیمت همین شرکت کند.

شرکت مایکروسافت هنوز نام کشورهایی را که برنامه فروش ارزان قیمت نرم‌افزار در آنها اجرا خواهد شد، اعلام نکرده است.