معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاهش قیمت اینترنت را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری دانست و گفت:‌ در تلاشیم ظرف دو هفته آینده کاهش تعرفه اینترنت، در مجمع مخابرات ایران و از سوی شرکت فناوری اطلاعات مطرح شود که پس از تایید به سازمان تنظیم مقررات فرستاده خواهد شد و امیدواریم اولین مصوبه شرکت مخابرات ایران در سال ۸۶، با کاهش قیمت اینترنت تصویب شود. وفا غفاریان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان، درباره چالش‌هایی که امسال در حوزه ICT وجود دارد و باید مورد توجه قرار بگیرند، گفت: برای امسال چندین محور را به طور همزمان در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات به عنوان دغدغه‌های اصلی ترسیم کرده‌ایم.

وی افزود:‌ اولین محور و مهم‌ترین آن موضوع پیاده‌سازی سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی است که بر اساس آن شرکت مخابرات و شرکت‌های وابسته به آن به بخش‌خصوصی واگذار می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به این که به مرحله عملیاتی در عرصه خصوصی‌سازی وارد می‌شویم، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بیش از ۵۱‌درصد سهام را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در واقع مالکیت شرکت‌های مخابراتی را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم و در عین حال نهادهای دولتی مانند سازمان تنظیم مقررات رادیویی و سازمان ارتباطات زیرساخت را با ماموریت‌های جدید آماده خواهیم کرد.