مشارکت ضعیف کاربران در وب‌ سایت‌های نسل جدید

نتایج یک بررسی نشان داد که برخلاف تصور‌های قبلی، مشارکت در سایت‌های اشتراک‌‌گذاری وب ۲ ضعیف مانده است. به گزارش «خبرگزاری دانشجویان»، برخلاف تصورها، مشارکت کاربران برای به اشتراک گذاشتن مطالب، عکس‌ها و ویدئوهای خود در وب ۲ که اصطلاح متداول برای وب سایت‌های نسل جدید است،‌ ضعیف مانده است.

بر اساس تحقیق تحلیلگران در شرکت Hitwise، میزان اندک ‌١٦درصد از بازدیدهای صورت گرفته از سایت معروف اشتراک ویدئویی ‌یوتیوب گوگل، از جانب کاربرانی است که ویدئو را برای تماشا شدن توسط دیگران ارسال می‌کنند. به همین ترتیب، تنها دو دهم درصد از بازدید‌ها از سایت معروف ویرایش عکس متعلق به یاهو،‌ فلیکر و برای ارسال عکس‌های جدید صورت می‌گیرند. طبق آمارها،‌ اکثر بازدیدکنندگان اینترنت، کسانی هستند که ترجیح می‌دهند به جای تهیه‌ مطالب تنها آنها را تماشا کنند.

اما ویکی پدیا، دایره‌المعارف آنلاینی که هر کس می‌تواند آن را ویرایش کند،‌ در این بررسی مستثنا شناخته شد و ‌٦/٤درصد از تمامی ‌بازدید‌های انجام گرفته در صفحات آن برای ویرایش مدخل‌های این سایت بوده است.

بر اساس این گزارش،‌ در کنار ویکی پدیا، سایت‌های دیگری که به عنوان وب۲ شناخته می‌شوند،‌ سایت‌های شبکه اجتماعی مانند نیوزکورپ، مای اسپیس و فیس بوک و سایت اشتراک عکس فوتو باکت هستند. بررسی مذکور نشان داد که ‌١٢درصد از فعالیت‌های وب در آمریکا را بازدید کاربران برای مشارکت در وب۲ تشکیل می‌دهد‌ که در مقایسه با میزان دو درصد طی دو سال گذشته، افزایش یافته است.

اکنون ‌٥٦درصد از بازدید‌ها از کل سایت‌های عکس آنلاین مربوط به سایت‌های اشتراک عکس وب ۲ بوده و ‌٤١درصد از این ترافیک بازدید فقط مربوط به سایت فوتو باکت است.