ابزاری برای برگزاری همایش‌ها

بازار دیجیتال: شاید تاکنون سیستم‌های میکروفون مخصوص سالن‌های کنفرانس را دیده باشید. این نوع سیستم‌ها به طور معمول در بیشتر ادارات، سالن‌های همایش و کنفرانس که به برپایی سمینار و همایش و جلسات متعدد می‌پردازند به کار گرفته می‌شوند. این سیستم‌ها با توجه به قابلیت‌هایی که دارند در جاهای مختلف کاربرد گوناگون دارند. فیلیپس، پاناسونیک، دی‌آی‌اس (Dis) و هوراند از جمله شرکت‌های فعال در این زمینه هستند.

میکروفون‌های کنفرانس به روش‌های توکار و روکار طراحی می‌شوند. میکروفون‌های روکار را جزو سیستم‌های معمولی می‌دانند که به صورت روی‌میزی کاربرد دارند و هر میکروفون قابلیت استفاده برای دو نفر را دارا است. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که بعضی از میکروفون‌های سیستم گسترده، دارا هستند، ترجمه همزمان تا ۳۰ زبان است که این دستگاه‌ها بیشتر در سالن‌های همایش و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی کاربرد دارند و حدود ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهند.

«دی‌آی‌اس» (Dis) یکی از برندهای فعال در این زمینه است که مدل‌های مختلف صوتی را عرضه کرده است. مدل DS۶۰۰ دیجیتال، CDS۴۰۰۰ آنالوگ و DC۶۰۰۰ سری دیجیتال نمونه‌هایی از کالاهای این برند هستند که قابلیت ترجمه همزمان تا ۳۲ زبان را دارند. توآ (TOA) دیگر برند سیستم میکروفون‌های کنفرانس است که بیشتر میکروفون‌‌های آن روکار است که به صورت بی‌سیم و با سیم است. مدل TS۸۰۰ و TS۹۰۰ دو مدل بی سیم این برند هستند که با قابلیت ترجمه همزمان به ۲ زبان و رای‌گیری موجود هستند. قیمت تقریبی که می‌توان برای مدل TS۹۰۰ برای تعداد ۱۰ نفر در نظر گرفت حدود ۹میلیون تومان است و مدل TS۸۰۰ با پوشش‌دهی ۸۰ نفر، قیمتی معادل ۸میلیون تومان دارد که مدل‌های با سیم آن برای۱۰ نفر حدود ۳میلیون تومان است، البته با اضافه شدن هر ۱۵ نفر به این سیستم حدود ۷۰۰ تومان به مبلغ اولیه آن اضافه می‌شود.