بازار دیجیتال- با ورود مدل‌های جدید و پیشرفته گوشی تلفن همراه به بازار و همچنین افزایش عرضه این کالا،قیمت انواع گوشی موبایل پس از تعطیلات نوروزی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یافته و در مقابل میزان خرید و فروش در حد قابل توجهی افزایش یافته است. فعالان بازار از احتمال افت بیشتر قیمت‌ها طی یک ماه آینده خبر می‌دهند و معتقدند، ورود گوشی‌های سری E و لامور نوکیا به بازار که طی ماه‌های آتی شاهد آن خواهیم بود، تاثیر زیادی روی قیمت سایر مدل‌های این مارک خواهد گذاشت.

از طرفی گوشی‌های موبایل جدید شرکت نوکیا که مجهز به فناوری وای‌مکس هستند نیز در آغاز سال ۲۰۰۸ وارد بازار می‌شوند. این گوشی‌ها، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را از لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه از مسافت بیشتری در مقایسه با فناوری‌های قبلی به کاربران می‌دهد.

این طور که پیداست باید منتظر افت بیشتر قیمت گوشی‌هایی باشیم که از فناوری‌های سابق استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید هندی‌ها هم به تکاپو افتاده‌اند تا با عرضه گوشی تلفن همراه خود به بازار ایران که تحت نظارت شرکت نوکیای فنلاندی تولید شده است سهمی از بازار خرید و فروش این کالا را به خود اختصاص دهند.

این گوشی که در مدل i۱۱۱۰ و با گارانتی متفرقه وارد بازار ایران شده است، قیمتی حدود ۶۵‌هزار تومان دارد.

حالا که از مدل‌های جدید گوشی تلفن‌همراه گفتیم، بدنیست به گوشی‌های جدید شرکت سونی‌اریکسون هم اشاره کنیم.

Nicole و shinobuگوشی‌های موبایل جدید سونی اریکسون هستند که وارد بازارهای جهانی شده‌اند ولی هنوز در ایران عرضه نشده‌اند.

Shinobu یک گوشی کشویی Hsppa با دوربین ۲مگاپیکسلی و Nicole یک گوشی WCDMA است. باید بگوییم تولید‌کنندگان داخلی هم بیکار ننشسته‌اند و طی یک تا دو ماه گذشته یک نمونه از گوشی‌های تولید داخلی را وارد بازار کرده‌اند.

مدل ۱۱۰ KJال.جی که به صفحه رنگی مجهز است در داخل کشور تولید شده است که قیمتی حدود ۶۵‌هزارتومان دارد.

فعالان بازار از ورود مدل‌های جدید گوشی‌های ایرانی به بازار طی ماه‌های آینده خبر دادند.