تالیا نیوز- طبق مقررات جدیدی که در انگلیس به اجرا گذاشته شده است، ۸۰‌درصد از گوشی‌های مسروقه تنها چند ساعت پس از اعلام سرقت آنها به مراجع قانونی از کار خواهند افتاد و این امر کمک می‌کند جرائم مربوط به سرقت تلفن‌همراه کاهش یابد. بر اساس گزارش جدیدی که در همین خصوص منتشر شده است، ۸۰‌درصد از تلفن‌های مسروقه ۴۸ ساعت پس از اعلام سرقت آنها، از طریق اپراتورهای اصلی از کار خواهند افتاد.

تحقیقات دیگری که توسط موسسه پژوهشی System Concepts صورت گرفته است، نشان می‌دهد که تمامی‌۵ شبکه اصلی تلفن‌همراه انگلستان شامل ۳, O۲, Orange, T-Mobile و Vodafone، پس از اعلام سرقت گوشی‌های مسروقه سعی می‌کنند تا ظرف ۴۸ ساعت آنها را مسدود کنند.

این امر باعث خواهد شد تا تلفن‌های همراه، دیگر اشیای قابل توجه و با ارزشی برای دزدان محسوب نشوند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که سرقت گوشی تلفن‌همراه به شدت بر نوجوانان و جوانان تاثیر می‌گذارد دولت رسیدگی به این امر را در دستور کار خود قرار داده است و به همین منظور نیز ارائه خدماتی نظیر برنامه‌ریزی مجدد تلفن‌همراه را به عنوان یک جرم معرفی کرده است.

طبق این قانون که از هفته جاری به اجرا گذاشته شده است، هرکسی که در زمینه برنامه ریزی و فعال سازی مجدد گوشی تلفن‌همراه فعالیت کند علاوه بر اینکه با پرداخت جریمه نقدی نامحدودی تنبیه خواهد شد، با یک مجازات ۵ساله زندان نیز مواجه خواهد شد.