آفیس هم امن نیست

متخصصان امنیتی، آسیب‌پذیری‌های بیشتری را در Microsoft Word و دیگر نرم‌افزارهای آفیس کشف کرده‌اند. با این وجود، به نظر می‌رسد هنوز هکرها از این آسیب‌پذیری‌ها سوءاستفاده نکرده‌اند. بودن این حفره‌های امنیتی در حالی گزارش می‌شود که مایکروسافت آخرین دور از پچ‌های امنیتی خود را ارائه می‌کند.

به گزارش SG، بر پایه خبر وب سایت Security Vulnerability Web، سه مورد از این آسیب‌پذیری‌ها در Word ۲۰۰۷ وجود دارند. گرچه هنوز اطلاعات فراوانی در این باره فاش نشده است، اما گمان می‌رود دو مورد از این آسیب‌پذیری‌ها شرایطی را پدید می‌آورند که با اشغال ۱۰۰درصد ظرفیت به کارگیری سی پی یو، سبب تعلیق اجرای برنامه‌ها در سیستم می‌شوند.

آسیب‌پذیری سوم باعث اجرای کد از راه دور و آسیب‌پذیری چهارم، از راه فایل‌های hlp. سبب سرریز حافظه می‌شود.

مقام‌های مایکروسافت خبر داده‌اند در حال رسیدگی به آسیب‌پذیری‌های یادشده هستند، اما تاکنون درباره اکسپلویتی با استفاده از این آسیب‌پذیری‌ها، گزارشی دریافت نکرده‌اند.

کشف این آسیب‌پذیری‌ها در حالی انجام می‌شود که مایکروسافت به تازگی ۷ اصلاحیه را برای حفره‌های مهم در سیستم عامل ویندوز منتشر ساخت. به گفته کارشناسان، ماه آوریل به لحاظ مسائل امنیتی، دوره بسیار سختی برای مایکروسافت بوده است. در سوم آوریل بود که آسیب‌پذیری ani .ویندوز آشکار شد.