سرویس‌دهنده جدید  لینوکس به روز رسانی شد

بنیاد لینوکس (Linux Foundation) ویژگی‌‌های سرویس‌دهنده Linux Standard Base (LSB)B خود را به‌روزرسانی کرد. این به‌روزرسانی دربرگیرنده مجموعه ابزار آزمایش خودکار نیز هست که ایجاد و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی برای توزیع‌های گوناگون لینوکس را آسان می‌کند.

این به‌روزرسانی، در راستای عزم موسسه غیرانتفاعی بنیاد لینوکس برای گیراتر کردن هر چه بیشتر سیستم عامل کد - باز لینوکس برای کاربران به عنوان جایگزینی مطمئن به جای سیستم عامل ویندوز مایکروسافت است.

آغاز به کار LSB در سال ۲۰۰۱ و با پدیدآمدن استانداردهایی برای بهبود سازگاری میان توزیع‌های گوناگون لینوکس و کمک به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای کاربردی برای نوشتن نرم‌افزارهایی که در هر توزیع لینوکس اجرا شود، همراه شد.

این استانداردها از سوی گروه استانداردهای آزاد (Free Standards Group یا FSG ) که مؤسسه‌ای ناسودبر است، طراحی و تنظیم شده بود. بیشتر توزیع‌کنندگان بزرگ لینوکس همچون ردهت، ناول، دبیان، اوبونتو، مندریوا و زاندروس از این استانداردها پیروی می‌کنند.

همچنین بنیاد لینوکس در کنار به‌روزرسانی نسخه پیشین به نسخه تازه LSB ۳.۱، برای نخستین بار یک ابزار آزمایش خودکار تازه به نام LSB Distribution Testkit را برای پلت‌فرم لینوکس عرضه کرده است.

این ابزار تازه نخستین دستاورد پروژه چند میلیون دلاری برای ایجاد و توسعه یک قالب (framework) تازه آزمایش LSB و ویژگی‌های آزمایش نرم‌افزارهای نهایی از راه وب (Web-based) است. بنیاد لینوکس اکنون نسخه‌ای کم حجم و ساده از این برنامه را با نام LSB Application Testkit برای دانلود آماده کرده است.

در واقع LSB Application Testkit برای تولیدکنندگان مستقل نرم‌افزار تولید شده است که می‌خواهند نرم‌افزارهای خود را با استاندارد LSB مطابقت دهند.

LSB ۳.۱ و ابزار تاره تست را می‌توان هم‌اکنون از طریق وب‌سایت بنیاد لینوکس دریافت کرد.