توشیبا، هارد قابل حمل با ظرفیت 200 گیگابایت عرضه می‌کند

پنجمین سازنده بزرگ‌ هارددرایو در جهان،‌ هارددرایو قابل حمل جدیدش را با ظرفیت ۱۰۰ و ۲۰۰ گیگابایت عرضه می‌کند. به گزارش ایسنا، توشیبا که در بین مصرف کنندگان برای تلویزیون‌ها،‌ لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های پخش DVD خود معروف است،‌ فروش‌ هارددرایوهای قابل حمل خود را آغاز خواهد کرد و به این ترتیب جدیدترین شرکتی محسوب می‌شود که بر روی بازار در حال توسعه نگهداری داده‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کند.

این شرکت، ‌هارد درایو خارجی و قابل حمل USB ۲.۰ خود را در ظرفیت‌های از ۱۰۰ تا ۲۰۰ گیگابایت که بزرگ‌ترین ظرفیت در ‌هارد درایوهای قابل حمل محسوب می‌شود،‌ عرضه می‌کند.

این دستگاه که ضخامتش کمتر از یک اینچ و کوچک‌تر از یک عکس چهار در شش اینچ است، فضای ذخیره‌ای را عرضه می‌کند که در بیشتر لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود و به عنوان یک منبع پشتیبان برای اسناد رایانه، عکس‌های دیجیتالی، ویدیو‌ها یا عکس‌ها طراحی شده و برای حمل در هنگام سفر به اندازه کافی محکم است.

دیگر سازندگان مطرح‌ هارددرایو پیش از این دستگاه‌های مشابهی با ظرفیت ۱۶۰ گیگابایت عرضه کرده‌اند، اما توشیبا که پنجمین سازنده بزرگ‌ هارددرایو در جهان است می‌تواند اکنون مدعی برتری ظرفیت محصولات خود باشد، اما به اعتقاد تحلیلگران چندان طول نخواهد کشید تا دستگاه‌های ذخیره سازی قابل حمل دیگر،‌ از مرز ۲۰۰ گیگابایت بگذرند.

براساس این گزارش، با کاهش قیمت به ازای هر گیگابایت سازندگان‌ هارددرایو‌ها پیوسته برای عرضه انواع محصولات خود با قابلیت ظرفیت و سرعت بیشتر رقابت می‌کنند و ظرفیت دستگاه‌های پخش MP۳ دستگاه‌های ضبط ویدئویی دیجیتالی و رایانه‌ها به این علت، پیوسته افزایش می‌یابد.