به گفته فروشندگان گوشی در خیابان جمهوری، تمایل به خرید گوشی‌های موتورولا رو به کاهش گذاشته و کمتر کسی اقدام به خرید گوشی‌های موتورولا می‌کند. به گزارش تالیانیوز از بازار گوشی تلفن‌همراه، یکی از دلایل کاهش تمایل مردم به خرید گوشی موتورولا، گارانتی نداشتن آن عنوان می‌شود.

در حال حاضر گوشی‌های تلفن‌همراه موتورولا در تهران بدون گارانتی عرضه می‌شوند و بهای تعمیر گوشی‌های موتورولا هم بسیار بالا است.

نکته جالب آنکه به‌رغم گارانتی نداشتن این گوشی‌ها و وضعیت نامعلوم واردات آنها به کشور تاکنون گزارشی در مورد مشکل رجیستری این گوشی‌ها یا از کار افتادن آنها به خاطر قاچاق به کشور و عدم ثبت در مبادی گمرکی مخابره نشده است.

تعمیرکاران گوشی می‌گویند: بهای تعمیر گوشی‌های موتورولا بیشتر از برندهای نوکیا، سونی اریکسون و... است، زیرا لوازم جانبی این برند به سختی و در تعداد محدود وارد کشور می‌شود. تعمیرکاران گوشی همچنین به تحریم بودن ایران از سوی آمریکا و عدم وجود نمایندگی معتبر موتورولا اشاره می‌کنند و می‌گویند: اکثر قطعات و حتی گوشی‌های موتورولا به صورت قاچاقی وارد بازار می‌شود و قیمتی بالاتر از ارزش اصلی خود دارند.

بهای تعمیر نرم‌افزاری گوشی‌های موتورولا نیز از برندهای دیگر بیشتر است و برخی از تعمیر کاران در این رابطه می‌گویند: به دلیل کم سابقه بودن گوشی‌های موتورولا و در دست نبودن برنامه‌های نرم‌افزاری آنها در دست همه، اکثر تعمیرکاران بهای بیشتری برای تعمیر محصولات برند موتورولا از مشتری طلب می‌کنند.