اگر شما جزو آن دسته از مشترکان اپراتور دولتی هستید که سیم‌کارت‌های خود را به تازگی و با کد 8 تحویل گرفته‌اید از اینکه طی این چند روز سیم‌کارتتان خود به خود قطع شود تعجب نکنید.

طی چند روز گذشته بالغ بر دوهزار و سیصد مشترک اپراتور اول که قبل از سال جدید با پرداخت ۱۵۰هزار تومان اقدام به ثبت‌نام سیم‌کارت کرده بودند به علت بدهی و اشتباه در محاسبه قبوض تلفن، دچار قطعی خطوط تلفن خود شده‌اند.
براساس ثبت‌نام دوره گذشته شرکت ارتباطات سیار و لحاظ موارد تشویقی برای جذب مشترکان بیشتر قرار بود متقاضیان سیم‌کارت تلفن‌همراه وجه 288هزار تومانی سیم‌کارت خود را در دو بخش 150 و 138هزار تومانی قبل از ثبت‌نام و دو ماه بعد از تحویل سیم‌کارت بپردازند.
بر همین اساس این مشترکان که به صورت خودکار ۱۳۸هزار تومان به شرکت ارتباطات سیار بدهکار شده بودند به دلیل مشکل در نرم‌افزار صورتحساب این شرکت در بدو مکالمات خود بدهکار محسوب شده و ارتباطات آنها قطع شده است، چرا که براساس سیستم صورتحساب دولتی به طور اتوماتیک سیم‌کارت مشترکانی که بدهی بیش از ۳۰هزار تومانی داشته باشند را قطع می‌کند.
یک منبع آگاه در همین مورد به فارس گفت از صبح روز گذشته این مشکل مرتفع و سیم‌کارت مشترکان فعال خواهد شد.
اما یک خبر خوشحال کننده برای آن دسته از متقاضیان تلفن‌همراه دولتی که سال گذشته موفق به ثبت‌نام سیم‌کارت شده‌اند.
ثبت‌نام سیم‌کارت دولتی به مبلغ 288هزار تومان تا پایان واگذاری‌های این دوره که بنا به گفته مقامات دولتی پایان خردادماه است از طریق سایت شرکت ارتباطات سیار به صورت آنلاین ادامه دارد، البته ناگفته نماند که به‌رغم اعلام قبلی شرکت ارتباطات سیار مبنی بر آخرین دوره ثبت‌نام اپراتور دولتی در سال 85، رییس هیات‌مدیره مخابرات ایران به همراه سایر مسوولان دولتی به ادامه ثبت‌نام و واگذاری‌های اپراتور دولتی تا تعدیل عرضه و تقاضا در بازار غیر رسمی اصرار دارند.
به هر حال قرار است بعد از خردادماه جاری نام‌نویسی ارتباطات سیار برای متقاضیان سیم‌کارت دولتی از سر گرفته شود.